بجنورد- در پی اختلافات شدید شورای شهر و شهردار بجنورد، ۱۱ عضو شورای شهر در جلسه امروز خود با دریافت تصویر استعفای شهردار، با رای مثبت تمامی اعضای حاضر، با استعفای وی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی اختلافات چندین ماهه اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر با روح الله براتیان شهردار بجنورد، عاقبت شهردار بجنورد از سمت خود کناره گیری و استعفای خود را تقدیم استاندار خراسان شمالی کرد.

بر پایه این خبر، ۱۱ عضو حاضر در جلسه امروز شورای اسلامی شهر بجنورد با رای صد درصدی اعضای حاضر، با موافقت با استعفای براتیان، سید عباس نقیب معاون مالی و اداری شهرداری را تا تعیین شهردار جدید به سرپرستی شهرداری بجنورد منصوب کردند.

 این درحالی است که براتیان شهردار بجنورد استعفای خود را به استاندار خراسان شمالی تقدیم کرده بود، اما با ارسال تصویر این استعفا از طریق نمابر و از سوی مدیرکل امورشهری استانداری خراسان شمالی به شورای شهر، اعضای شورا با تشکیل جلسه‌ای استعفای شهردار را در دستور کار قرار داده و پس از شور و مشورت با رای تمامی اعضای حاضر، شهردار بجنورد را از سمت خود برکنار کردند.

تا لحظه مخابره خبر هنوز هیچگونه واکنش و یا اظهار نظری از سوی استاندار خراسان شمالی عنوان نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دو عضو از ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر بجنورد امروز در استان حضور نداشتند.

تهیه طومار در حمایت از شهردار

در پی موافقت شورای اسلامی شهر با استعفای روح الله براتیان، شماری از شهروندان بجنوردی، در حمایت از شهردار بجنورد اقدام به امضای طومار خطاب به استاندار خراسان شمالی، ضمن قدردانی از تلاش‌های چند ساله شهردار بجنورد، حمایت و پشتیبانی خود را از براتیان اعلام کرده‌اند.

پیش از این نیز با بالا گرفتن اختلافات شهردار و برخی از اعضای شورای شهر از طریق فضای مجازی، گروهی از طرفداران شهردار بجنورد اقدام به راه اندازی کمپینی با عنوان «کمپین حمایت از شهردار» کرده بودند که بعد از چند ماه فعالیت، این کمپین فعالیت خود را متوقف کرد.

هفته جاری اعضای ستاد توسعه خراسان شمالی مرکب از شماری از معتمدین شهر در دیدار خود با آیت الله حبیب الله مهمان نواز امام جمعه این شهر، از وی خواستند برای رفع اختلافات شورای شهر با شهردار پا درمیانی کند.

روح الله براتیان روز ۱۳ آبانماه سال ۹۲ در پانزدهمین نشست اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد با کسب ۱۳ رأی از مجموع ۱۳ رای، به عنوان شهردار مرکز خراسان شمالی انتخاب شد.

وی قبل از تصدی شهرداری بجنورد در سمت‌های مختلف اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی و معاونت این اداره کل خدمت کرده بود.

گفتنی است: از سال ۸۳ تاکنون شهر بجنورد ۹ شهردار و چهار سرپرست شهرداری را در دفتر انتصابات این شهر ثبت و ضبط کرده است.