آبادان - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان  از آغاز مانور نظارتی کنترل وضعیت بازار شب عید در این شهر خبر داد.

پورنعمتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این طرح که از پانزدهم اسفندماه جاری آغاز شده تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش تقاضای عمومی برای خرید اجناس و کالاهای مورد نیاز برای نوروز افزود: با اجرای این طرح ضمن کنترل وضعیت بازار (گرانفروشی و کم فروشی) و ایجاد فضای مناسب برای تامین مایحتاج عمومی، از تخلفات احتمالی جلوگیری و به شکایات و گزارش‌های مردمی رسیدگی می‌شود.

پورنعمتی اظهار کرد: در زمان حاضر با همکاری اتاق اصناف آبادان، چهار  اکیپ دو نفره از کارشناسان این اداره کار نظارت این طرح را در دو نوبت صبح وبعد از ظهر به انجام می‌رسانند.

وی با اشاره به افزایش و محتوایی تر کردن بازرسی ها تصریح کرد: در این بازرسی ها علاوه بر کنترل قیمتها و درج قیمت، فاکتورهای فروش و دفاتر فروشگاههای نیز مورد بازرسی قرار می گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان همچنین از انجام گشت‌های مشترک این اداره با ادارات بهداشت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، پخش فرآورده‌های نفتی، دامپزشکی و اتاق اصناف گفت: تلفن ۱۲۴ به طور شبانه روزی آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی و میهمانان نوروزی است.

پورنعمتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متولی تامین و عرضه میوه شب عید جهاد کشاورزی و تعاون روستایی است، افزود: در حال جانمایی هشت محل عرضه میوه شب عید در سطح شهر هستیم،  ضمن آنکه نظارت و کنترل این محل ها نیز بر عهده ما است.