روسیه اعلام کرد برای کمک به تسهیل ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم سوریه، درهای پایگاه های نظامی خود را به روی محموله کمک های سازمان ملل باز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که حاضر است برای کمک به تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه به مردم سوریه، اجازه دسترسی به پایگاه های نظامی خود در این  کشور جنگ زده را بدهد.

در همین راستا، «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: امکان انتقال و ذخیره کمک های بشردوستانه در پایگاه دریایی روسیه واقع در بندر «طرطوس» سوریه و جود دارد و هواپیماهای حامل بسته های کمکی نیز از مجوز فرود در پایگاه هوایی «لاذقیه» برخوردار هستند.

وی همچنین در جلسه مطبوعاتی که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، از آمادگی مسکو برای تامین خودروهایی که بسته های کمکی را از این دو پایگاه به مناطق محروم انتقال می دهند، خبر داد.

در تاریخ دوم ماه میلادی جاری (مارس)، وزارت دفاع روسیه لیستی را از مناطق محروم سوریه که نیازمند کمک فوری سازمان ملل متحد هستند، ارائه کرد.

سوریه از تاریخ ۲۷ ماه میلادی گذشته (فوریه) شاهد برقراری آتش بس میان گروه های درگیر بوده است و علیرغم گزارش های پراکنده ای که در خصوص نقض آن به گوش می رسد، روسیه و آمریکا روند کلی آتش بس را مثبت ارزیابی می کنند.