شهردار منطقه ۸، از حضور و مساعدت جمعی از خیرین برای توزیع سبد کالای عیدانه به نیازمندان ساکن محدوده شرق تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه کمیته یکپارچه سازی ارایه خدمات به نیازمندان منطقه که با حضور تعدادی از خیرین و معتمدان محلی در شهرداری منطقه برگزار شد، مقرر شد؛سبد کالای نیازمندان قبل از فرارسیدن سال نو در ۳ مرکز تعیین شده در اختیار نیازمندان شناسایی شده قرار گیرد.

مهندس بهمن نوری با اشاره به تقبل هزینه ۱۵۰۰ سبد کالابرای نیازمندان ساکن سطح محدوده در کمترین زمان ممکن افزود : با وجود ظرفیت های مناسب در حوزه فعالیت های خیرخواهانه، به دلیل نبود انسجام و وحدت رویه در حمایت از نیازمندان، شاهد خلاهایی در این بخش بودیم اما اینک با ایجاد مجمع خیران منطقه شاهد برنامه ریزی بهتر برای رسیدگی به وضعیت نیازمندان ساکن منطقه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته فعالیت های خوب اما سازماندهی نشده ای در کمک به نیازمندان از سوی خیران انجام شده است افزود: توزیع سبد کالا در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و ایام خاص سال، بخشی از این فعالیت ها بوده است اما ضرورت دارد از خانواده های آسیب دیده به صورت جدی و هماهنگ حمایت مستمر شود.

نوری بیان داشت: برخی خیرین از مشکلاتی که شهروندان نیازمند منطقه ۸ با آن مواجه هستند اطلاع کمی دارند و برای برطرف کردن این مشکل، با تشکیل مجمع خیران منطقه کار رصد مشکلات انجام و تلاش می شود در این حوزه، راه های کاهش آسیب ها با بهره گیری از مشاوره ها و حمایت های خیران انجام گرفته و از خانواده های آسیب دیده در حد توان حمایت شود.

شهردار منطقه ۸، با تاکید بر اینکه شناخت وضعیت منطقه می تواند انگیزه مشارکت خیرین و معتمدان محلی را برای کاهش آسیب های اجتماعی افزایش دهد اظهار داشت:با افزایش اطلاع رسانی از وضعیت منطقه می توان انتظار داشت، فعالیت های انفرادی خیران در قالب مجمع خیرین سازماندهی و با ایجاد هم افزایی در خدمات عام المنفعه بهترین خدمت را به اقشار آسیب دیده ساکن منطقه ۸ ارایه کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۸ نیز در این جلسه گفت: در آستانه سال جدید، با استفاده از توان خیرین و معتمدان محلی تامین سبد کالا برای نیازمندان منطقه در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

مسعود خسروی افزود: بر اساس اطلاعات موجود در سامانه های شهرداری، هم اینک ۲۴۵ خانوار زن بی سرپرست در ستاد توانمند سازی بانوان شهرداری تهران و نیز یک هزار خانوار نیازمند با اطلاعات دقیق در اختیار شهرداری قرار دارد که بسیاری از این افراد از خدمات نهادهای خیریه ای و حمایتی استفاده نمی کنند و به این دلیل در تلاش هستیم در استانه سال جدید از این خانوارها با اهدای سبد کالا حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیرین و معتمدان محلی در افزایش پوشش حمایتی از خانواده های نیازمند در اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد اظهار داشت: مردم نسبت به  معتمدین و خیرین اعتماد و اطمینان بیشتری دارند و به این دلیل تلاش می کنیم با استفاده از توان آنان نیازمندی در منطقه ۸ در سال جدید از دریافت سبد کالا محروم نشود