نشست «مردم سالاری دینی؛ امکان یا امتناع» با حضور حجت الاسلام محمود شفیعی و سیدمحمدرضا مرندی، در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، با مشارکت خانه اندیشمندان علوم انسانی و مرکز پژوهش های علوم انسانی ـ اسلامی صدرا و پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، دومین نشست از سلسله نشست های راه فردا با موضوع «مردم سالاری دینی؛ امکان یا امتناع» در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.

در این نشست سیدمحمدرضا مرندی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و حجت الاسلام والمسلمین محمود شفیعی عضو هیات علمی دانشگاه مفید قم  به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

عبدالمجید مبلغی، دبیر علمی سلسله نشست‌های راه فردا درباره بحث مردم سالاری دینی گفت:در این نشست به مبحث مهم و کلیدی مردم سالاری دینی پرداخته می شود و دو رویکرد قطبی مردم سالاری دینی که امکان و عدم امکان آن هست به بحث گذاشته می شود و دلایل و شواهد حاکی از صحت و عدم صحت هر دو رویکرد مورد تبادل نظر دو استاد حاضر قرار خواهد گرفت و همین طور زمانی برای گفت و گو تبادل نظر میان حضار و اساتید قرار خواهد گرفت.

نشست «مردم سالاری دینی؛ امکان یا امتناع» دومین نشست از سلسله نشست های راه فردا است که  فردا، چهارشنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۱۹در خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع  در خیابان استاد نجات اللهی(ویلا)، نبش ورشو، پلاک ۲ برگزار می شود.

نخستین نشست برگزار شده «امکان یا امتناع بهره گیری از فلسفه مشاء در توضیح حکومت دینی» بود که ۲۳ آذرماه برگزار شد و در آن دکتر مرتضی یوسفی راد و حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس نقوی به دبیری دکتر شریف لکزایی مباحث خود را ارائه دادند.