رقابت درون حزبی دموکرات های آمریکا که در دو ایالت «می سی سی پی» و «میشیگان» برگزار شد طعم پیروزی و شکست را به طور همزمان در کام «هیلاری» نشاند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، انتخابات درون حزبی آمریکا دیروز سه شنبه به طور همزمان برای جمهوریخواهان در ایالت های «میشیگان»، «می  سی سی پی»، «آیداهو» و «هاوایی» برگزار شد و در این میان نامزدهای دموکرات هم در دو ایالت میشیگان و می سی سی پی به مصاف یکدیگر رفتند.

شمارش آراء انتخاباتی جمهوریخواهان در دو ایالت آیداهو و هاوایی همچنان ادامه دارد حال آنکه در جبهه مخالف شمارش آراء در دو ایالت میشیگان و می سی سی پی پایان یافت.

در این میان، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات توانست با جلب آراء اقیلت سیاه پوست، پیروزی در میدان ایالت می سی سی پی را از آن خود کند حال آنکه خوشحالی وی با شکست دور از انتظاری که در ایالت مهم میشیگان نصیبش شد، دوام چندانی نیاورد.

نبردی که دموکرات ها با یکدیگر در جبهه میشیگان پشت سر گذاشتند، با پیروزی «برنی ساندرز» رقیب سوسیال دموکرات پایان یافت و به ستاد انتخاباتی وی آن هم در آستانه رقابت حساسی که هفته آینده (۱۵ مارس) در چهار ایالت اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی و میسوری برگزار می شود، جان تازه ای بخشید.

البته هیلاری همچنان از جهت برخورداری از بیشترین تعداد هیات های انتخاباتی، نسبت به ساندرز برتری دارد. با این حال واگذاری رقابت در ایالت میشیگان، شکست غافلگیر کننده ای برای وی به حساب می آید.

اما در آن سوی میدان و در حزب جمهوریخواه، «دونالد ترامپ» توانسته با پیروزی در هر دو ایالت میشیگان و می سی سی پی تا حدود زیادی راه خود را برای موفقیت در رقابت بزرگ هفته آینده نیز هموار کند.