۷۹ برگزیده جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران در مراسمی با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی و حجت‌الاسلام قرائتی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران روز پنج شنبه با حضور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، حجج اسلام قرائتی و رفیعی و خواهران برگزیده جشنواره در محل مرکز مدریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این مراسم از ۷۹ خواهر برگزیده کشوری جشنواره قرآنی در ۸ بخش با اهدای لوح و هدیه تجلیل و قدردانی شد.

مرضیه زمانی، حکیمه شامخی امیری، محبوبه حسن خانی، طیبه پارسامهر، پروین سعادت انور، سمیه قربانی و طاهره گلشن رتبه‌های اول بخش حفظ موضوعی جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران بودند.

تجلیل از خانواده شهدای قرآنی منا و مدافع حرم

همچنین در این مراسم از تعدادی خانواده شهدای قرآنی منا و مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در سخنانی با بیان این که هدف از برگزاری جشنواره قرآنی ترویج مفاهیم قرآنی به جامعه است، اظهار داشت: ما زمانی طلبه موفقی هستیم که بتوانیم معارف قرآنی را میان دختران و پسران درسطح جهان گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام رضا اسکندری بیان کرد: سبک زندگی قرآنی مملو از صفا و صمیمیت، خیر و نیکی‌ها است و ما وظیفه داریم قرآن را در جامعه ترویج کنیم.

وی با بیان این که  آیات الهی باید با جان ما مانوس شود، ابراز داشت: مادران تاثیر بسیار زیادی در انس و عمل به قرآن کریم دارند و این تاثیر را قشر دیگری ندارد. خواهران تلاش کنند این نور و معنویت قرآن را به سایر اقشار منتقل کنید.

شرکت ۱۰ هزار و ۶۶۷ نفر در دهمین جشنواره قرآنی

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران بیان داشت: در دهمین جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران ۱۰ هزار و ۶۶۷ نفر شرکت داشتند که در مدارس تحصیل می کنند و به ترویج مفاهیم قرآنی نیز می‌پردازند.

وی عنوان کرد: در بخش ترجمه و مفاهیم سه هزار و ۲۰۵ نفر حضور داشتند که ۵۵۷ نفر به مرحله استانی راه یافتند و در بخش تفسیر نیز ۲ هزار و ۱۲۵ نفر شرکت داشتند که از این تعداد ۲۹۲ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

شرکت طلاب از ۵۴۰ مدرسه در تفسیر موضوعی

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در تفسیر موضوعی جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران ۵۴۰ مدرسه شرکت کردند.

وی افزود: در بخش حفظ ترتیبی ۵۴۰ نفر در مرحله استانی حائز مقام شدند و در مقالات علمی ۲ هزار و ۱۲۴ نفر در مرحله بعدی مقام آوردند و ۶۰ نفر با رقابت در مرحله استانی برترین شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران بیان کرد: خواهران باید حداقل به یک زبان خارجی مسلط باشند و از فضای مجازی استفاده کرده و معارف قرآنی و اهل بلیت را ترویج کنند.