جواد انصافی بازیگر و کارگردان تئاتر خاطراتی از ایام نوروز را که به همراه خانواده اش درگیر کار بوده بازگو کرد و توضیح داد چند سال قبل سفره هفت سینی در یک سالن تئاتری در مالزی برپا کرده است.

جواد انصافی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره خاطراتی که از کار در ایام نوروز دارد به خبرنگار مهر گفت: تا به حال چندین بار شده است که من و خانواده ام در ایام نوروز سر کار بودیم و لحظه تحویل سال را در کنار همکارانمان در تلویزیون و یا تئاتر سپری کردیم. از آنجا که همسر و دو پسرم نیز به نوعی همکار من به حساب می آیند معمولا این روزها آنها نیز در کنار من درگیر کار هستند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دو سال قبل در شبکه جام جم برنامه ای نوروزی داشتیم که آیتم های ۱۰ دقیقه ای درباره مضامین در ارتباط با نوروز داشت و به صورت زنده پخش می شد. این برنامه ۱۳ قسمتی در کل ایام عید پخش شد و حتی زمان تحویل سال نیز من و خانواده ام در استودیو شبکه جام جم مشغول ضبط برنامه بودیم.

بازیگر نقش عبدلی درباره خاطراتی که از حضور در تئاتر در ایام نوروز دارد، گفت: ۵ سال قبل قرار بود نمایش «شال جادویی» را به مناسبت ایام نوروز در کشور مالزی به صحنه ببریم. به همین جهت من و همسرم فروغ یزدان عاشوری عید نوروز را با گروه نمایشمان در کوالالامپور سپری کردیم. در همین راستا سفره هفت سین بسیار زیبایی نیز چیدیم و آن را در همان سالنی که قرار بود نمایش به صحنه برود پهن کردیم.

انصافی در پایان درباره استقبالی که مردم مالزی و ایرانیان مقیم این کشور از پهن شدن سفره هفت سین در سالن تئاتر کرده اند، یادآور شد: پهن کردن سفره هفت سین برای مردم مالزی و ایرانیانی که در این کشور سکونت داشتند خیلی جذاب بود و مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفت. یکی از افراد ایرانی ساکن مالزی که به زبان این کشور مسلط بود نیز درباره فلسفه انداختن سفره هفت سین و هرکدام از سین های این سفره اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار می داد که برایشان جالب بود.