مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک با اشاره به اینکه این شرکت سالانه ۲ میلیون صندلی در ناوگان ریلی اضافه می‌کند، گفت: برای نوروز امسال ۲۴ هزار صندلی قطار آماده کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی معصومی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود ۳ رام قطار فدک به ناوگان ریلی، اظهارداشت: شرکت قطارهای فدک ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری دسته دوم از کشور آلمان با عمر متوسط ۱۲ سال وارد می‌کند و این قطارها پس از بازسازی وارد ناوگان ریلی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه بازسازی‌ قطارها متناسب با مسیرهای ریلی کشور و هویت ایرانی انجام شده است، گفت: روز ۲۹ آذر ماه اولین رام از قطارهای پنج ستاره فدک وارد ناوگان ریلی کشور شد و تلاش می‌کنیم ماهانه یک رام قطار بازسازی شده و وارد ناوگان شود.

معصومی با اشاره به اینکه هر رام قطار ۸ تا ۱۰ دستگاه واگن است، افزود: در سه ماه اخیر نیز بازسازی سه رام قطار انجام شد و این قطارهای پنج ستاره امروز وارد ناوگان ریلی کشور شد.

وی با اشاره به طرح نوروزی امسال، اظهار داشت: برای نوروز امسال ۲۴ هزار صندلی قطار آماده کرده‌ایم و در حال حاضر ۴ رام قطار متعلق به شرکت فدک در ناوگان ریلی کشور فعال است که در مسیر تهران - مشهد سیر می‌کند.

معصومی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم ماهانه یک قطار وارد ناوگان ریلی کشور کنیم در این راستا ۱۶ رام قطار دیگر شامل حدود ۲۰۰ دستگاه واگن تا ۱۶ ماه آینده وارد ناوگان خواهیم کرد، گفت: تعداد واگن‌های درجه یک ۴ تخته ناوگان ریلی کشور در حال حاضر ۶۰۰ دستگاه واگن است.

وی با بیان اینکه با احتساب ۲۰۰ دستگاه واگن پنج ستاره قطارهای فدک، این رقم به ۸۰۰ دستگاه واگن می‌رسد، گفت: کل ۲۰۰ دستگاه واگن‌های مسافری این شرکت ریلی سالانه ۲ میلیون صندلی در ناوگان ایجاد می‌کند.