کرج - اداره کل هواشناسی استان البرز برای ارتفاعات استان به‌ویژه «دیزین» و محور کرج - چالوس بارش برف و باران پیش‌بینی کرد.

منصور رحمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام وضعیت جوی استان، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و رعدوبرق خواهد بود.

وی در ادامه برای ارتفاعات استان بارش برف را پیش‌بینی کرد و گفت: وضعیت جوی امروز (چهارشنبه) در محور کرج - چالوس نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش برف و باران، وزش باد و مه آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز ماکزیمم سرعت باد در محور چالوس را ۵۶ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر دمای هوا در پیست دیزین منفی ۶ درجه سانتی گراد است و برای این منطقه بارش باران و برف و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان البرز برای شهرستان طالقان نیز بارش برف و باران را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان البرز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرارگیری در مسیر تردد ۱۴ استان، بار ۱۸ درصد ترافیک کشور را به دوش می‌کشد. وجود چهارمین جاده زیبای جهان یعنی جاده کرج – چالوس در استان البرز باعث شده است که بسیاری از هم‌وطنان برای رسیدن به استان‌های شمال کشور از البرز عبور کنند.