یزدـ رئیس پلیس راه استان یزد، حجم تردد خودروها از جاده‌های استان یزد را بالا خواند و گفت: در عین حال، ترافیک در جاده‌های استان روان است.

سرهنگ احمد مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از آغاز تعطیلات تاکنون، ۲۹ اسفندماه شلوغ‌ترین زمان تردد خودروها در جاده ‌های استان یزد بوده است و هم اکنون نیز حجم تردد در جاده‌ها بالا است.

وی عنوان کرد: با این حال ترافیک در همه جاده‌ها روان است و ممنوعیتی برای تردد خودروهای سبک در هیچیک از جاده‌های استان وجود ندارد.

سرهنگ مظفری بیان کرد: هیچ محدودیت ترافیکی برای خودروهای سبک در جاده‌های استان یزد نیست اما در جاده یزد به طبس، تردد خودروهای سنگین و کامیون‌ها ممنوع است.

وی در مورد خودروهای توقیفی در استان یزد عنوان کرد: خودرویی با ۷۰ میلیون ریال خلافی و خودروی دیگری با ۱۹۰ کیلومتر سرعت در یزد توقیف شدند و خودروهای آنها تا پایان تعطیلات در پارکینگ پلیس خواهد ماند.

سرهنگ مظفری با اشاره به اینکه اغلب جاده های استان یزد یکنواخت و خسته کننده است، افزود: خواب آلودگی عامل بسیاری از حوادث به ویژه واژگونی خودرو در محورهای استان یزد است بنابراین رانندگان از رانندگی در زمان خواب آلودگی و خستگی پرهیز کنند و با توقف و استراحت، مسیر خود را با اطمینان و امنیت بیشتری طی کنند.

وی، سرعت غیرمجاز و صحبت با تلفن همراه را از دیگر عوامل موثر و پرتعداد در تصادفات به وقوع پیوسته در جاده های استان یزد برشمرد.