کرمانشاه- مناطق طبیعی شهرستان گیلانغرب یکی از بکرترین مناطق طبیعی ایران در فصل بهار است که جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان کرمانشاه با داشتن جاذبه ها دیدنی و طبیعتی بکر و زیبا هر ساله در ایام نوروز مهمانان و مسافران زیادی را از سراسر کشور به سوی خود می کشاند و طبیعت و هوای مطبوع بهاری کرمانشاه خوشایند مهمانان نوروزی است.

به جرأت می توان گفت، طبیعت اورامانات یکی از بکرترین و زیباترین مناطق تفریحی و تفرجگاهی برای مسافران نوروزی است اما این ویژگی منحصر به فصل بهار نمی شود و طبیعت وصف ناشدنی اورامانات در همه فصول شایسته میزبانی از مسافران و گردشگران است.

استان کرمانشاه بیش از ۴ هزار اثر گردشگری و تاریخی را در خود جای داده اما طبیعت بهار این روزهای استان کرمانشاه از گیلانغرب گرفته تا پاوه و روانسر همه را محو این همه زیبایی و جمال می کند و بی اختیار سجده شکر از این همه الطاف خداوندگار هستی بر آدمی واجب می شود.

حقیقتا طبیعت و مناطق بکر طبیعی کرمانشاه را بهشتی برای گردشگران نموده و قدم نهادن در جای جای این سرزمین طراوت و نشاط و سرزندگی برای آدمی به ارمغان می آورد.

در گفتگویی که با چند نفر از گردشگران و مسافران نوروزی انجام شد اتفاق نظر همه آنها بر بی نظیر بودن طبیعت استان کرمانشاه بود. در استان کرمانشاه مناطق طبیعی از کوه ها و آبشاران و طبیعت زیبایی وجود دارد که کمتر پای بشر بدانجا رسیده و دیدن تصاویری از آن، شوق و رغبت سفر را در وجود آدمی به وجود می آورد.

 تنگه گولم و برقه چال گیلانغرب از جمله مناطق بکری است که کمتر وصف آنها را شنیدیم. برقه چال گرمسیر منطقه ای زیبا در مسیر نفتولی و بانین کرگاس در شهرستان گیلانغرب است. منطقه ای بکر با آبشاری فصلی که این روزها صدای خروش آن نوازشگر طبیعت گیلانغرب شده است.

برقه چال در مسیر جاده دهستان ویژنان منطقه حفاظت شده نفتولی وزله زرد و جاده نفت شهر قرار دارد و آبشخوری برای حیات وحش است.

استقبال مسافران نوروزی از تفرجگاه‌های گیلانغرب

دبیر انجمن مردم نهاد سبز زاگرس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از سفر به شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: میاندار گیلانغرب از جمله مناطق بکری است که این روزها چشم مسافران نوروزی بدانجا مزین و فریفته این همه زیبایی شده است.

محمد پروین افزود: گلین نیز از جمله گردشگاه های زیبا و روح نواز گیلانغرب است و در فصل بهار حقیقتا طبیعت سرسبز و نشاط آور آن رهگذران را به گذراندن ساعاتی برای طیب خاطر به سوی خود می خواند.

وی بیان کرد: طبیعت بکر و بهاری گیلانغرب با مهمان نوازی مردمان با صفایش مقصد گردشگران و مسافران بسیاری از اقصی نقاط ایران اسلامی شده است.

منطقه ناودان گیلانغرب نیز این روزها طراوت و زیبایی اش را با مسافران و مهمانان نوروزی قسمت کرده و مسافران زیادی برای تفرج و تفریح به این منطقه رهسپار می شوند.