بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه ولایت‌مداری ویژگی بارز حضرت زهرا (س) است گفت: بهترین الگو برای زنان جامعه اسلامی سیره حضرت زهرا (س) است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: ایشان یک شخصیت بزرگی هستند که از بدو تولد مایه آرامش خاطر پیامبر اسلام (ص) شده بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا (س) ادامه داد: این شخصیت بزرگ امت اسلامی نقش مهم و برجسته ای در راستای تحقق ماموریت الهی و رسالت پیامبر اسلام (ص) ایفا کردند.

وی با اشاره به دفاع حضرت فاطمه زهرا (س) از حریم ولایت و امامت ادامه داد: ویژگی بارز حضرت زهرا (س) ولایتمداری است که نقش حیاتی در احیاء دین مبین اسلام و رسالت پیامبر اسلام (ص) داشت و بعد از رحلت پیامبر (ص) در کنار حضرت علی (ع) تا لحظه اخر ایستادگی کرد.

حجت الاسلام سروستانی با اشاره به ویژگی های ممتاز و برجسته حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: سیره ایشان در ابعاد مختلف به عنوان یک زندگی الهی و نورانی مطرح است که می تواند الگوی مناسبی برای جامعه اسلامی باشد.

وی با بیان این که زندگی آن حضرت دارای ابعاد مختلف است، اضافه کرد: یک بعد زندگی ایشان مربوط به بانوان است که در این مسیر ملقب به سیده زنان دو عالم شدند و بعد دوم زندگی حضرت زهرا (س) عبادی و تربیتی است که برای عموم مردم اعم از زن و مرد قابل استفاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: عفاف و حجاب، تربیت فرزند، خانه داری، همسرداری، انفاق و توجه به مستمندان و به محرومین از ابعاد دیگر شخصیت حضرت فاطمه (س) هستند که الگوی مناسبی برای جامعه اسلامی به شمار می روند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در احیاء ارزش های دینی در جامعه نقش مهمی ایفا کرد و اگر امروز سیره آن حضرت در جامعه اسلامی احیا شود شاهد بسیاری از آسیب ها و مشکلات نخواهیم بود.

حجت الاسلام سروستانی در خاتمه سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم تاسی زنان جامعه اسلامی از سیره حضرت زهرا (س) تصریح کرد: زنان جامعه باید سبک زندگی ایشان را الگو قرار بدهند و در راستای تحقق ارزش های دینی در جامعه تلاش کنند.