اردبیل – سرپرست امور موزه‌های استان اردبیل گفت: در ۱۰ روز اول تعطیلات نوروزی بازدید از موزه‌های استان در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین عینی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۶۴ نفر از موزه‌های استان در ۱۰ روز اول فرودین ماه بازدید داشتند، اضافه کرد: این رقم در سال جاری به ۱۴ هزار و ۱۷۵ نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۹۵ نفر بازدیدکننده خارجی است، اضافه کرد: بازدیدکنندگان خارجی موزه‌های استان اغلب از کشورهای آلمان، چین، فرانسه، آذربایجان هستند.

سرپرست امور موزه‌های استان با اشاره به کاهش سفر اتباع آذری به اردبیل و کاهش بازدید آن ها از موزه‌های اردبیل تأکید کرد: به دلیل کاهش ارزش پول کشور جمهوری آذربایجان نوروز امسال تعداد گردشگران آذری ما با کاهش همراه بود.

عینی درعین‌حال از جمله دلایل کاهش بازدید از موزه‌ها را حذف بلیط های رایگان عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۲۹ درصد از بلیط ها رایگان بود اما نوروز امسال با اینکه بلیط رایگان حذف شده با اغماض فقط ۱۰ درصد بلیط رایگان قبول کردیم.

وی بیشترین بازدید با ۷۰ درصد را از موزه ثبت جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برشمرد و تأکید کرد: موزه باستان‌شناسی ۱۴ درصد، موزه مردم‌شناسی هشت درصد، موزه صنایع‌دستی هفت درصد و موزه‌های شهرستانی شامل نیز، نمین و مشگین شهر یک درصد از بازدیدها را به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست امور موزه‌های استان افزود: تمامی موزه‌های استان در روز ۱۳ فرودین ماه باز و آماده بازدید گردشگران است.