تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: در دوازده ماه ۹۴ در مجموع دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۰۱ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندرگاه جزیره کیش تخلیه وبارگیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جهانشاهی نسب با بیان اینکه از این رقم دو میلیون و ۹۲ هزار و ۹۰۴ تن کالای غیرنفتی و ۲۸۶ هزار و ۷۹۷ تن کالای نفتی بوده است، گفت: سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بندر ۸۱ هزار تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۲ ماهه سال گذشته، عملیات کابوتاژ دو میلیون و ۱۱ هزار و ۹۲۹ تن کالای غیرنفتی در این بندر صورت گرفته است، افزود: در این مدت جابه جایی بیش از ۴۸ هزار دستگاه خودرو از طریق بندرگاه این جزیره به ثبت رسید.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش مجموع تردد شناورها به این بندر در سال گذشته را ۱۳ هزار و ۳۶ فروند عنوان و خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده جابه جایی ۳۶۷ هزار و ۲۳۳ نفر مسافر نیز از طریق این بندر به انجام رسید که نسبت به سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول به زیرساخت های مناسب گردشگری دریایی در این جزیره اشاره کرد و گفت: علاوه بر فعالیت های مسافری، ۲۹۳ هزار و ۹۸۹ نفر به وسیله شناورهای تفریحی در آب های ساحلی این جزیره گشت دریایی داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۲ درصدی داشته است.