ساری - مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بابیان اینکه مادران وزنان در ترویج آموزه‌های دینی قدرتمند هستند گفت: ملاک ارزیابی دین حقیقی آن است که قدرت آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر چهارشنبه در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در ساری بابیان اینکه بسیاری از معرفت‌های دروغین نیز به اخلاق دعوت می‌کنند اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از معرفت‌ها اخلاقی با حضرت امام زمان (عج) و از راه دروغ مقابله می‌کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: بسیاری مدعی اخلاق هستند و در این شرایط تشخیص دین حقیقی از دین قلابی بسیار مشکل است و اخلاق و عبادت امتیازهای بسیار برجسته برای تشخیص دین حقیقی از قلابی نیستند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ملاک و ارزیابی دین حقیقی از قلابی آن است که دین باید قدرتمند باشد و از طریق مادران وزنان می‌توان در جامعه ترویج داد زیرا زنان برای ترویج آموزه‌های دینی قدرتمند هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه دین باید قدرت آفرین باشد افزود: اگر دین انسان را قوی کرد، آن دین حقیقی است وگرنه دین قلابی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: امنیت و دفاع ناشی از قدرت است و باید برای زندگی کردن در کشور باید قدرت داشته باشیم و یک دین حقیقی باید به انسان قدرت ببخشد.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به دشمنی دشمنان با دین اظهار داشت: آنان تمایل دارند مردم را اهل هرزه گی به بار بیاورند و جامعه‌ای که دنبال هرزه گی باشد، ضعیف است و به‌راحتی می‌توان آن را نابود کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان با عنوان اینکه حجاب قدرت روحی و جسمی را بالا می‌برد از حجاب به‌عنوان یک ارزش نام برد و گفت: حجاب فواید ارزشی و فیزیکی برای مرد و زن دارد.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بابیان اینکه دین می‌خواهد انسان‌ها را حکیم بار بیاورد اظهار داشت: خانواده و آموزش‌وپرورش زمانی می‌تواند موفق باشد که فرزندان قوی تربیت کنند و مادران شهدا در این زمینه اسوه و الگو هستند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهدا مظهر قدرت یک ملت هستند اظهار داشت: کشوری که باید قدرتمند باشد، باید فرزندانش قدرتمند باشند.