کرمانشاه- رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: بازسازی سینما پیروزی کرمانشاه با جدیت پیگیری شده که در این راستا نیازمند دریافت مجوزهایی از سوی شهرداری هستیم.

عباس سروری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: استان کرمانشاه در عرصه های مختلف هنری از پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی برخوردار است و تلاش حوزه هنری استان نیز طی سال های اخیر بر کشف استعدادهای گوناگون این عرصه و تولید آثار ارزشمند بوده است.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته توسط واحد آفرینش های حوزه هنری استان تا کنون آثار متعددی در عرصه چاپ کتاب، فیلم های انیمیشن، شعر، داستان و ..‌. تولید شده که این آثار بر پیشبرد اهداف انقلاب تاکید داشته اند.

سروری در ادامه از افتتاح بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری کرمانشاه طی یک ماه آینده خبر داد و افزود: ساخت این مجتمع در حوزه هنری از سال ۹۲ آغاز‌شده و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص داده شده است و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه مساحت حوزه هنری استان را یک هزار و ۶۰۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: کارگاه های آموزشی، صدابرداری، واحد موسیقی، هنرهای تجسمی،  شعر، ‌داستان حجم سازی و ... از جمله بخش های مجتمع فرهنگی و هنری کرمانشاه است.

 سروری در ادامه با اشاره به فروش خوب بلیط در سینماهای استان با اکران ۲ فیلم در ایام نوروز بیان کرد: امسال سینما آزادی با ۲ فیلم «من سالوادر نیستم» و «کوچه بی‌نام» ۶۹ میلیون تومان و ۷ برابر سال گذشته فروش داشته که این میزان فروش بی سابقه بوده است.  

سروری با اشاره به تلاش و رایزنی با مسئولان مربوطه استان جهت راه اندازی و ساخت سینما پیروزی کرمانشاه یادآور شد: در حال پیگیری ساخت مجتمع سینما پیروزی هستیم و مکاتبات لازم با ارشاد و شورای اسلامی انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز شهرداری برای مساعدت در ساخت این پروژه و صدور مجوز اقدامی نکرده است، گفت: ساختمان مخروبه این سینما می تواند خطری جدی برای شهروندانی که‌در این مسیر تردد دارند محسوب شود و اگر مجوز را کسب کنیم ساخت مجتمع سینما پیروزی با تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار تا پایان ۹۶ به مرحله بهره برداری خواهد رسید.