بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: امسال اعتکاف در ۱۸۰ مسجد استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح شنبه در نشست برنامه‌ریزی اعتکاف در استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره در برنامه‌های مربوط به مناسبت‌های مختلف مذهبی حضوری گسترده دارند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف یکی از برنامه‌های مهم مذهبی است، ادامه داد: اعتکاف هر سال در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب با عنوان ایام‌البیض برگزار می‌شود که در استان بوشهر نیز این برنامه با شکوه بالایی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر با اشاره به تاکیدات روایات و سیره اهل بیت در زمینه اعتکاف و حضور در این برنامه، خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصت خوبی است تا مومنان تقرب به خداوند و نزدیکی به معبود را احساس کنند.

حجت‌الاسلام سروستانی با اشاره به اینکه امسال اعتکاف در ۱۸۰ مسجد استان بوشهر برگزار می‌شود، بیان کرد: این مساجد به منظور میزبانی شایسته از معتکفین آماده‌سازی خواهد شد.

وی اعتکاف را یک آیین دینی تاثیرگذار و بزرگ‌ترین محفل معنوی معرفی کرد و افزود: برپایی محافل انس با قرآن کریم یکی از مهمترین برنامه‌ها در کنار روزه‌داری و برپایی نماز جماعت در اعتکاف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: جوانان این استان همواره اشتیاق بالایی به حضور در این برنامه دارند و امسال نیز همچون سال‌های قبل شاهد حضور گسترده جوانان در اعتکاف خواهیم بود.