معاون وزیر کار با تاکید بر احتمال تشدید دل نگرانی‌ها در خصوص افزایش بیکاری، گفت: نبود مهارت دلیل اصلی بیکاری جوانان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدامین سازگارنژاد گفت: بازار کار نیازمند نیروی کار دارای مهارت کافی است، لذا فقدان مهارت مهم ترین علت بیکاری است و باید خود را برای مهارت آموزی نیروی کار، آماده و تجهیز کنیم. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: در دوران پسابرجام باید بتوان با تمامی مجموعه های بین المللی در زمینه کاهش بیکاری وارد تعامل شد.

معاون وزیر کار با اظهار امیدواری نسبت به توجه ویژه دولت تدبیر و امید در دوران پسابرجام به فنی و حرفه ای اظهارداشت: از مقامات استانی انتظار می رود مهارت های مورد نیاز را سفارش دهند تا سازمان آموزش فنی و حرفه ای خود را برای آموزش نیروی انسانی تجهیز کند در غیر اینصورت بر دل نگرانی ها در خصوص افزایش بیکاری افزوده خواهد شد.

وی افزود: سال ۱۳۹۵ سال هوشمند کردن مهارت آموزی است، از اینرو مقامات مسئول استانی باید با برنامه ریزی صحیح و سیاست گذاری های به موقع در همین مسیر گام بردارند.

سازگارنژاد بر این نکته که باید فرصت هایی را به منظور مهارت آموزی به نیروی انسانی فراهم کرد، بیان داشت: در بحث مهارت آموزی باید به دو محور توجه ویژه داشت که نخست فقدان ریزش نیروی انسانی حاضر در بازار کار و دوم ارائه مهارت های لازم به نیروی انسانی فاقد کار مهارت است تا توانایی ورود به بازار کار را داشته باشند.