مرکز روسی نظارت بر روند آتش بس در سوریه از ۵ مورد نقض آتش بس در این کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز روسی نظارت بر روند آتش بس در سوریه با صدور بیانیه ای که توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شده است ضمن اعلام پایداری آتش بس در بیشتر استان های سوریه، از ۵ مورد نقض آتش بس در این کشور طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. بنا بر این بیانیه ۴ مورد از موارد نقض آتش بس در حومه لاذقیه و یک مورد نیز در حومه حماه اتفاق افتاده است.

مرکز روسی نظارت بر روند آتش بس در سوریه همچنین از رسیدن بیش از ۳۵۰ نفر از افراد مسلح گروه تروریستی جبهه النصره به مناطق حندرات و اللیرمون در شمال غربی حلب طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بنا بر اعلام این مرکز تروریست های گروه موسوم به احرارالشام با استفاده از خمپاره و سلاح های سبک به بمباران مواضع ارتش سوریه در سندران، الکرمل و عین القنطره در حومه لاذقیه ادامه دادند که در پی آن دو غیرنظامی زخمی شدند.

در پی بمباران روستای خربه العروس در استان حماه سوریه توسط تروریست های مسلح گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز یک نفر کشته و یک زن به شدت زخمی شد.

مرکز روسی نظارت بر روند آتش بس در سوریه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته مواضع گروه های مسلح مخالف را که پیوستن خود به آتش بس در سوریه را اعلام کرده اند هدف قرار نداده است.

این مرکز همچنین نزدیک به چهار تن کمک های انسانی را به منطقه الناصریه در حومه دمشق رساند. ۲ و نیم تن مواد غذایی نیز بین اهالی تریدم و ریان در حومه حلب توزیع گردید.

در همین حال ارتش سوریه با حمله تروریست های مسلح گروه موسوم به «جندالاقصی» و «الحزب الاسلامی الترکستانی» به سمت مواضع خود در المنصوره در حومه شمال غربی حماه مقابله کرده و یک خودروی بی ام بی و خودروی دیگر متعلق به آنها را که مجهز به تیربار سنگین ۲۳ میلی متری بود منهدم نمود.