تازه‌ترین رمان محمد رضا بایرامی با عنوان «لم یزرع» از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، تازه‌ترین رمان محمد رضا بایرامی با عنوان «لم یزرع» از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شد.

لم‌یزرع را می‌توان یک داستان تراژیک و عاشقانه در بستر جنگ تحمیلی دانست با این تفاوت که بایرامی در این روایت به سراغ خانواده‌های شیعه منطقه دجیل در عراق رفته است و بدون حضور هیچ ایرانی داستانش را روایت می‌کند.

ماجرای این رمان شرح زندگی جوانی به نام سعدون از شیعیان دجیل است که دل به مهر دختری از یک قبیله اهل تسنن از این منطقه می‌بندد. او در زمان جنگ راهی میدان نبرد می‌شود و این نبرد برای او سرنوشتی را رقم می‌زند که نه در داخل میدان نبرد بلکه در خارج از میدان در نهایت او را به فرجام کارش می‌رساند.

بایرامی خود درباره این رمان پیش از این به خبرنگار مهر گفته بود: لم یزرع سیری است در وحشت. یعنی مهم‌‌ترین ویژگی دوران دیکتاتوری صدام حسین در عراق است. خشونتی که نه تنها عشق که حتی عاطفه خانوادگی را هم می‌کشد، در کنار تعصبات کور فرقه‌ای و ترس از واکنش تندروهای دایمی.

بایرامی پیش از این رمان‌های هم ‌سفران، آتش به اختیار، سه‌گانه‌ای برای یگانه و برخورد نزدیک را از سوی این ناشر روانه بازار کتاب کرده است.