قائم‌شهر- معاون فرماندار قائم‌شهر با تأکید بر لزوم توسعه شهرستان گفت: برنامه جامعی برای توسعه شهرستان در سه دهه گذشته تنظیم‌نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایمان پویامهر بعدازظهر دوشنبه در اولین جلسه تنظیم بازار شهرستان قائم‌شهر، با اشاره به اینکه سال گذشته، سال جشنواره‌ها در قائم‌شهر بود، گفت: درسال جدید، از ظرفیت‌های نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر، برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف و ایجاد بسترهای مناسب اشتغال‌زایی، صادرات، حمایت از تولیدات داخلی و درآمدزایی، به نحو احسن استفاده شود.

وی بابیان اینکه طی سه دهه گذشته برنامه جامعی برای توسعه قائم‌شهر، تنظیم‌نشده، بیان کرد: با همکاری شهرداری وادارات ذی‌ربط باید برای اشتغال پایدار در شهرستان قائم‌شهر و توسعه شهری برنانه ریزی شود.

معاون فرماندار قائم‌شهر ادامه داد: تنظیم بازار می‌تواند با شهرداری و اتاق اصناف جلسات مختلف گذاشته و با توجه به قدرت خرید مردم، برای رفاه حال شهروندان تصمیمات مناسبی را اتخاذ کند.

پویامهر با اشاره به تشکیل کارگروه اشتغال پایدار توسط جهاد کشاورزی و با همکاری بخشداری، تصریح کرد: از طریق این کارگروه اگر بازارچه‌های محلی قائم‌شهر دهستانی شود، دسترسی مردم خصوصا روستائیان به محصولات کشاورزی و مایحتاج روزانه بسیار سهل و آسان شده و شرایط اشتغال‌زایی هم فراهم خواهد شد.

در ادامه این جلسه، محمد شیرخانی رئیس اداره صنعت معدن تجارت قائم‌شهر در خصوص طرح بازدید نوروزی، اظهار داشت: با اجرای این طرح از هزارو ۷۳۵ مورد صنف، بازدید و ۱۲۱ پرونده به ارزش ریالی ۴۲ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال تشکیل شد.

وی ادامه داد: این طرح شامل بازدید از عرضه مواد پروتئینی و لبنی، میوه و تره‌بار، حبوبات و غلات، شیرینی‌ها، آجیل و خشکبار، پوشاک و کیف و کفش، آژانس‌های مسافرتی، واحدهای اقامتی رستوران‌ها و خواربارفروشی‌ها بوده است.