اصفهان – معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان گفت: به منظور فرهنگ سازی برای استفاده از وسایل نقلیه پاك تخصیص اسكوتر برای تردد پاركبانان در دستور كار شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه توسعه حمل و نقل پاك در شهر اصفهان با توجه به میزان آلاینده‌های موجود در این شهر در دستور كار است، اظهار داشت: از این رو با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور خرید موتورهای برقی برای اولین بار در كشور در دستور قرار گرفت و تا پایان خرداد ماه سال جاری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینكه وارد كردن دوچرخه‌های برقی نیز در دستور كار است، ابراز داشت: همچنین راه اندازی اتوبوس برقی نیز مورد توجه شهرداری اصفهان است كه در آینده نزدیك اجرایی خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینكه فرهنگسازی برای استفاده از حمل و نقل پاك در بین شهروندان اصفهانی نیز در معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان در حال انجام است، افزود: از این رو به منظور فرهنگسازی بهتر و معرفی ظرفیت‌های موجود اجرای طرح استفاده از اسكوتر برای پاركبانان در دستور كار شهرداری است.

وی اضافه كرد: پاركبانان در هنگام انجام سركشی به پارك‌ها و انجام امورات روزانه از این وسیله حمل و نقلی استفاده می‌كنند تا به نوعی فرهنگسازی برای دیگر شهروندان نیز باشد.

صلواتی با بیان اینكه اسكوترهای شار‍ژی باهر بار شار‍ كردن می‌توانند تا ۳۰ كیلومتر را بپیمایند، افزود: دستگاه‌های شار‍ژ برای این وسایل حمل و نقلی نیز در نظر گرفته شده است و به صورت پایلوت در پارك جنگلی ناژوان این طرح اجرایی می‌شود.