بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری سومین جشنواره لاله‌های واژگون در استان خبر داد.

محمد سویدانلویی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سومین جشنواره لاله‌های واژگون خراسان شمالی ۲۶ فروردین ماه جاری در شهرستان گرمه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: معرفی جاذبه‌های طبیعی، شناساندن رویشگاه لاله‌های واژگون، جذب گردشگر و ... از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در شهرستان گرمه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: برپایی این جشنواره علاوه بر معرفی گیاهان دارویی این منطقه از خطر انقراض این ثروت طبیعی نیز جلوگیری می‌کند.

وی گفت: با توجه به اینکه از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری برخوردار است با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توان بستر ورود بیشتر گردشگران به استان را فراهم کرد.

سویدانلویی اظهار کرد: جشنواره لاله‌های واژگون شهرستان گرمه با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری برگزار می‌شود.

وی برگزاری بازی‌هایی محلی، نواختن موسیقی سنتی خراسان شمالی و ... از جمله برنامه‌های حاشیه سومین جشنواره لاله‌های واژگون در شهرستان اعلام کرد.