به نوشته روزنامه واشنگتن پست، تجاوزات ارتش اسرائيل به لبنان ، حمايت از حزب الله را در ميان مردم عرب افزايش داده و اعتبار آمريكا را به سبب حمايت از اسرائيل متزلزل كرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر روزنامه واشنگتن پست نوشت : اين درگيري نشان داد كه چقدر آمريكا و اكثريت اعراب در درگيري خاورميانه از هم فاصله دارند.

به نوشته اين روزنامه، اعراب خودداري آمريكا از تحت فشار قرار دادن اسرائيل، هم پيمان آن را، براي يك آتش بس ، طرفداري آشكار آن از دولت يهود و عليه اعراب تلقي مي كنند. آنها همچنين فكر مي كنند كه انتقال سلاحهاي آمريكا به اسرائيل نشان دهنده همدستي واشنگتن با تل آويو در كشتار غيرنظاميان است.

در ادامه اين تحليل آمده است : كشورهاي عرب هم پيمان آمريكا - عربستان سعودي ، اردن و مصر- در ابتدا حزب الله را به خاطر دستگيري دو نظامي اسرالئيلي مقصر مي دانستند ، اما كشتار بسيار زياد غيرنظاميان، ويرانيهاي گسترده در لبنان و حمايت محكم افكارعمومي عربي از حزب الله، تغييري را در موضع آنها ايجاد كرده است.

نويسنده خاطر نشان مي كند : حزب الله كه در حال ظهور به عنوان قهرمان فلسطينيان است، به گروههاي فرقه اي نزديك شده و از حمايت سنيها در جوامع عرب نيز برخوردار شده است.

رژيم صهيونيستي كه از چهارشنبه 21 تير جنگ تمام عيار و بي رحمانه اي را بر ضد لبنان و مناطق مسكوني وتاسيسات و زير ساخت هاي اين كشور به بهانه اسارت دو نظامي صهيونيست به دست رزمندگان حزب الله آغاز كرده است و در اين تجاوزات ددمنشانه از انواع سلاحهاي ممنوعه بين المللي كه حاميان اين رژيم ازجمله آمريكا، آلمان و انگليس دراختيارش قرار داده اند بر ضد ملت بي دفاع لبنان استفاده مي كند.