مدیرکل تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و گستردگی آن در جامعه از فعالیت ۲ هزار نفر از طلاب در این فضا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اباذر جعفری در اولین نشست کارگروه‌های تخصصی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سال ۹۵، که روز یکشنبه در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به گستردگی فضای مجازی، اظهار داشت: امروز فضای مجازی در همه خانه‌ها وجود دارد و همه خانواده‌ها با آن درگیر هستند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با اشاره به اینکه سعی شده از طلاب در ظرفیت‌های جدید و رسانه‌ها استفاده شود، افزود: دو هزار نفر از طلاب فعال که سابقه موفقی هم در این زمینه دارند انتخاب شده‌اند. یکی از فضاهای همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و حوزه  علمیه بحث آموزش است که ما در بحث تبلیغ نوین هم وارد این فضای آموزشی شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۳ موضوع بازی، فضای مجازی و فضای رسانه‌ای در همکاری مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: بحث‌های تحلیل این فضاها به صورت مختصر انجام شده است و به عنوان یک پنل همکاری جدی وجود دارد.

جعفری با اشاره به اینکه سطح کار در دو سطح دانش آموزی و برای مربیان پیش بینی شده است، تصریح کرد: ظرفیت دانش آموزی و استفاده‌ای که از فضای مجازی می‌کنند بسیار زیاد است، ۷۰ درصد کاربران کشور جوانان و نوجوانان هستند که اگر این ظرفیت را مورد توجه قرار دهیم و به سمت و سوی فعالیت‌های دینی سوق بدهیم بسیار می تواند موثر باشد.

مدیرکل تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه با همکاری آموزش و پرورش می‌شود در زمینه جزئیات این کار صحبت و برنامه ریزی کرد، عنوان کرد: نزدیک به ۶۰ گروه رسانه‌ای در این مرکز مشغول به فعالیت هستند که می‌توانند در بحث جشنواره‌های رسانه‌های دانش آموزی کمک کنند.