معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از تقدیر از برترین های سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در جشنواره ملی فاوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو سلجوقی در دیدار با اعضای شورای برنامه ریزی همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی از اعلام آمادگی سازمان فناوری اطلاعات ایران برای تقدیر از برترین های سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در جشنواره ملی فاوا خبر داد و گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران با تمام توان خود در همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی مشارکت خواهد کرد.

وی گفت: جشنواره ملی فاوا ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهران برگزار خواهد شد و سازمان فناوری اطلاعات ایران آمادگی دارد در این جشنواره از برترین های سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی تقدیر کند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران خواستار تولید محتوای قابل انتشار در فضای مجازی با هدف فرهنگسازی مرتبط با سواد رسانه ای در کشور شد و خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع گسترش سواد رسانه ای را در دستور کار خود قرار داده است و امید می رود همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی بتواند اقداماتی عملیاتی را برای توسعه سواد رسانه ای در کشور طراحی کند.

در این مراسم محمد صادق افراسیابی دبیر همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی به اقدامات ویژه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با موضوع سواد رسانه ای بر اساس حکم و فرمان مقام معظم رهبری به اعضای شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد. 

وی گفت: فراخوان همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در دو سطح عمومی و علمی پژوهشی با هدف ترویج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی از طریق ارتقای فرهنگ کاربری و سواد رسانه ای جامعه در اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

افراسیابی افزود: انتظار داریم علاوه بر نهادهای مذکور، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت ورزش و جوانان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در برنامه های جانبی دبیرخانه همایش که با هدف تبدیل سواد رسانه ای به یک نهضت سواد آموزی عمومی، دنبال می شود، مشارکت کنند. 

وی افزود: تاکنون معاونت صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه چهار سیما و پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات خوبی را برای گسترش سواد رسانه ای طراحی و اجرا کرده اند.