گرگان - فرمانده سپاه ناحیه شهرستان گرگان گفت: از روزهای پایانی سال ۹۴ تاکنون بیش از دو هزار نفر از مردم این شهرستان در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید علی مهاجر، چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان با اعلام این خبر اظهار کرد: راهیان نور حرکت بسیار باعظمتی است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مسئولیتی زینب گونه است.

وی افزود: تاکنون دو هزار و ۳۶۵ نفر شامل یک هزار و ۴۳۳ مرد و ۹۳۲ زن به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی همچنین از تشکیل ستاد گرامیداشت سوم خرداد و ارتحال امام خمینی رحمه‌الله علیه در گرگان خبر داد و اضافه کرد: روزهای پایانی سال گذشته، کمیته‌های استانی این ستاد شامل کمیته مراسم، اعزام، اصناف و بازاریان، پشتیبانی، اسکان، حمل‌ونقل، بهداشت و درمان، بازرسی نظارت و ارزیابی، فرهنگی و رسانه و تبلیغات شکل گرفت و مسئولان و دبیران کمیته‌ها و اعضای آن‌ها مشخص‌شده و در حال فعالیت هستند.

مهاجر ادامه داد: اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان ۲۵ آذرماه امسال برگزار می‌شود و کمیته‌ها، ساختار و تشکیلات آن مشخص‌شده‌اند.

وی تصریح کرد: این اجلاسیه یک برنامه فرهنگی بسیار بزرگ است که نیازمند همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌هاست.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان گرگان از تشکیل ۱۰ کمیته ذیل ستاد اجلاسیه ۴ هزار شهید استان خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته‌های برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی، اقشار و تشکل‌های مردمی، رسانه و ارتباطات، فرهنگی، تدوین و تألیف، ارزیابی، بناها و یادمان‌ها، دانش‌آموزی و فرهنگیان، دانشجویی و اساتید و بانوان کمیته‌های این ستاد بوده که در حال تهیه برنامه‌ها و مقدمات آن هستند.