علیرضا دبير گفت: بند عدم افشای اطلاعات در اغلب گزارش های حسابرسی به طور مشترك در سازمانها و شركتهای زير مجموعه شهرداری تكرار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه دومین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که به بررسی گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی«سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران برای سال مالی منتهی به اسفند سال ٩٢» اختصاص داشت گفت: بندهای ۴ تا ۱۰ در اظهار نظر مشروط حسابرس تاثیر داشته است.

وي افزود: بند ۴ اين گزارش به چندين شرکتی که قرار بود ادغام شوند اشاره می‌کند و باید مسئولین شهرداری گزارش آخرين اقدام شان را در اجراي اين مصوبه شورا و تسويه حساب اين شركتها به صحن ارائه دهند.

دبیر همچنین با اشاره به بند ديگري از اين گزارش عنوان كرد: شهرداری یک بار بایدبحث بیمه و ماليات را در سازمان‌ها حل کند تا جایی که من اطلاع دارم شهرداری ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ از اين بابت پرداخت کرده اما اين موضوع هنوز حل نشده باقي مانده است.

دبیر با اشاره به اینکه حسابرسان موظف هستند در گزارش هاي حسابرسي به بحث بیمه و مالیات بپردازند گفت: حسابرس موظف است وضعيت پرداخت بیمه و مالیات را اعلام کند. اين موضوعي است كه در سازمانهاي ديگر همانند سازمان فناوری و سازمان پاركها باعث مشروط شدن نتيجه گزارش شد.

رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران حل شدن موضوع بیمه و مالیات را ضروري دانست و تاكيد كرد: براي حل اين موضوع لازم است دوستان با سازمان تامين اجتماعي و سازمان امور مالياتي جلسه بگذارند و اختلاف نظرها را برطرف کنند تا هر سال در گزارش هاي حسابرسي اين بند تكرار نشود.

دبیر همچنين به موضوع عدم افشاي اطلاعات در سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بند عدم افشاي اطلاعات در تمام سازمان‌های شهرداری وجود دارد و اين نشاندهنده وجود نداشتن شفافيت مالي لازم در سازمانهاي وابسته به شهرداري تهران است.

وي در پايان عنوان كرد: لازم است مجددا تاكيد كنم كه شهرداري اجازه انتخاب حسابرس براي سال ٩٤ را ندارد و بر اساس قانون و طبق اساسنامه اي كه شهردار خود ابلاغ كرده؛ انتخاب حسابرس تنها بر عهده شوراي شهر است.