اهواز - رئیس هیئت تجاری روسیه گفت: امروز با دعوتنامه به استان خوزستان آمده تا ظرفیت های این استان را در زمینه بخش كشاورزی ارزیابی كنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن دشف ظهر امروز دوشنبه در نشست با اعضای خانه کشاورز استان خوزستان اظهار کرد: مشابه این تشكیلات خانه كشاورز را در جمهوری كاباردینای جنوب روسیه داریم و به لحاظ جغرافیایی به ایران نزدیك تر از كشور مسكو هستیم.

وی خطاب به مسئولان خانه كشاورز و جهاد كشاورزی خوزستان گفت: ما همكاران شما در زمینه كشاورزی هستیم و فروش عمده محصولات كشاورزی را در كشور روسیه بر عهده داریم.

رئیس هیئت تجاری روسیه در ادامه تصریح کرد: مشكلاتی كه در ایران و خوزستان دارید را روسیه هم دارد و مثلا منطقه ما اكنون در تحریم واقع شده كه این تحریم ها را ایران سال ها تجربه كرده است.

دشف اضافه کرد: اكنون از سویی تلاش می كنیم تا كشور خود را فنی و تكنیكی تر كنیم و از سوی دیگر تلاش می كنیم طوری برداشت محصولات كشاورزی كشور خود را داشته باشیم كه هم برای خود مصرف كنیم و هم برای آینده ذخیره داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه محصولاتی كه در كشور ما امكان كشت آنها فراهم نیست را نیز از كشورهای دیگر فراهم خواهیم كرد گفت: می توانیم قسمتی از چنین محصولاتی را از ایران بیاوریم و امروز با دعوتنامه به استان خوزستان آمده تا ظرفیت های این استان را در زمینه بخش كشاورزی ارزیابی كنیم.

آمادگی برای همکاری

دشف عنوان کرد: همچنین می توانیم با استان شما در زمینه محصولات و كالاهای پزشكی همكاری داشته باشیم و امكان ارائه این نوع از محصولات را خواهیم داشت، چه بسا امروز یك نماینده از بانك هم این هیئت را همراهی می كند تا از نظر مسائل مالی ارزیابی های لازم را داشته باشد.

رئیس هیئت تجاری روسیه با بیان اینکه مردم خوزستان فرهنگ بسیار بالایی دارند و خودشان اهل كار هستند تاکید کرد: این استان مزارع كشاورزی خوب و توانمندی دارند.

وی ادامه داد: برای آغاز همكاری باید كیفیت محصولات كشاورزی این استان به تأیید كشور روسیه برسد و آنالیزهای شیمیایی و بیماری را انجام داده و بررسی كنیم، البته هم اكنون علاقمند به خرید هستیم ولی نیاز به هماهنگی هم داریم تا بدانیم این استان در هر بازه زمانی چه محصول را و به چه میزانی تولید می كند.