رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از مطبوعات به عنوان ابزار مناسبی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد جامعه از طریق اطلاع رسانی و آگاهی بخشی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام نورالله قدرتی در مراسم تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات خراسان شمالی، ضمن قدردانی از از زحمات و تلاش‌های اعضای سابق این هیئت گفت: تلاش ما بر پیشگیری از جرائم مطبوعاتی است، چراکه وقت و هزینه کمتری را در بر گرفته و از طرفی حیثیت افراد هم حفظ می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم مطبوعات و رسانه در جامعه اظهار کرد: مطبوعات می‌توانند نقایص را مستدل و مستند به مسئولان گوشزد کرده و راه‌حل‌های مناسب را نیز پیشنهاد دهند.

حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: در برخورد با جرائم ابتدا باید به صورت ارشادی برخورد و تا جایی که امکان دارد با مصالحه و سازش موضوع شکایات ختم شود، ولی اگر از طریق مصالحه حل موضوع میسر نشود، دستگاه قضایی وارد خواهد شد تا حق به‌ حق‌دار برسد.

وی از جهل، ناآگاهی، غرض‌ورزی، منافع و فشارها به‌عنوان انگیزه‌ها و دلایل تخلفات مطبوعاتی یاد کرد و بیان داشت: هیئت ‌منصفه مطبوعات با رعایت انصاف، عدالت و مدارا به قضات کمک خواهد کرد تا در مواقع لازم، بهترین نتیجه حاصل شود.

در مراسم تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات خراسان شمالی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های اعضای سابق، حکم اعضای جدید را بعد از برگزاری مراسم تحلیف به آنان اهدا کرد.