یاسوج – فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: در حوزه اشتغال این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها با مشکلات متعددی روبرو است و بیکاری در این شهرستان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم نظری ظهر سه شنبه در کارگروه اشتغال شهرستان بویراحمد افزود: بیشترین مراجعه کنندگان به فرمانداری افراد جویای کار هستند و این امر وضعیت بد اشتغال را در این شهرستان نشان می دهد و باید چاره‌ای برای وضعیت اشتغال شهرستان اندیشیده شود.

وی بیان کرد: با سیاست‌های موجود نمی‌توان کاری برای اشتغال شهرستان کرد چرا که آمار بیکاری بسیار بالا است.

نظری اظهار داشت: مقوله مهاجرت در افزایش بیکاری در این شهرستان موثر بوده و باید راهکارهای اساسی در راستای کاهش مهاجرت از روستاها اندیشیده شود.

وی افزود: متاسفانه با داشتن بالاترین آمار بیماری در استان گاهی اعتبارات اشتغال یک نهاد برگشت می خورد.

فرماندار تاکید کرد: مدیران باید اعتبارات اشتغال دستگاه خود را به طور کامل جذب کنند و  با توجه به وضعیت نگران کننده اشتغال در شهرستان بویراحمد، مدیران نهادهایی که اعتبارات اشتغال دستگاه آن‌ها برگشت بخورد و عملکرد آنها در این راستا ضعیف باشد، باید پاسخگو باشند.

نظری اظهار داشت: مدیران در این راستا باید پیگیر حق و حقوق شهرستان باشند و اگر قرار است تسهیلات از طریق استان اعطا شود، برگزاری جلسه شورای اشتغال شهرستان مفهومی ندارد.

وی تاکید کرد: مدیران باید سهم تسهیلات اشتغال شهرستان را پیگیری کنند و اگر تسهیلات استانی باشد با رایزنی با مدیران کل، پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام دهند که سهم اعتبارات شهرستان را دستگاه‌های شهرستانی معرفی کنند.

نظری افزود: مدیران دستگاه‌های مختلف بایی در جلسه بعدی کارگروه اشتغال آمار دقیقی در حوزه صنعت و گردشگری ارائه کنند.

فرماندار بویراحمد با اشاره به سهم شهرستان از اعتبارات استانی تصریح کرد: بخشی از سیاست‌گذاری‌ها کلی است و با وجود احداث شهرک‌های صنعتی در شهرستان، بسیاری از واحدها یا راکد هستند یا نیمه کاره رها شدند و گره‌ای از مشکلات باز نکرده‌اند.

نظری اظهار داشت: معرفی افراد برای جذب تسهیلات اشتغال در شهرستان از طریق استان امری نادرست است و باید ادارات شهرستان برای تسهیلات اشتغال افراد را معرفی کنند.