عضو کمیته دفاعی مجلس پیمان نظامی ایران و روسیه در موضوع اس۳۰۰ را یک پیمان بزرگ بین دو کشور خواند و گفت: اس۳۰۰ یک سلاح دفاعی بوده و طبیعی است که ایران، از هیچ کشوری اجازه نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به شرکت وزیر دفاع کشورمان در نشست امنیتی موسکو درباره گسترش روابط و همکاری دو کشور در موضوعات منطقه ای سخن گفت.

وی روابط کشورمان با روسیه را دارای فراز و نشیب های مختلفی در دوران های مختلف دانست و گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در موضوعات منطقه ای و بین المللی ایجاب می کند با این همسایه بزرگ شمالی روابطی را برقرار کند.

عضو کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در این راستا به همکاری مشترک دو کشور در موضوع سوریه اشاره کرد و افزود: با توجه به برخی پیمان ها و خاصه شرایط کنونی موجب شده ما و روسیه به این نقطه مشترک برسیم که همکاری ها را بیش از پیش پیگیری کنیم.

منصوری همچنین پیمان نظامی ایران و روسیه در موضوع اس۳۰۰ را یک پیمان بزرگ بین دو کشور خواند و تصریح کرد: بحثی که آمریکایی ها مطرح کرده اند-تحریم ایران- یک موضوع روانی است؛ اس۳۰۰ یک سلاح دفاعی بوده و طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل از هیچ کشوری اجازه نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: اس۳۰۰ یک سلاح ضد هوایی دفاعی است که اگر کشوری مورد هجوم هواپیماهای دشمن قرار گیرد، از خود دفاع کند و آمریکا از اینکه ایران سلاحی پیشرفته داشته باشد، بیم دارد.

منصوری آرانی تصریح کرد: ما فارغ از اینکه دیگران چه بیان می کنند باید به مباحث پدافندی بپردازیم و حضور وزیر دفاع روس در ایران و حضور سردار دهقان در روسیه نشانگر همکاری بیشتر دو کشور در موضعات منطقه ای است.