بوشهر - مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به روند افزایش تولید گاز در این مجتمع، اظهار داشت: طی سال گذشته میزان مشعل‌سوزی در پارس جنوبی ۴۳ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حسنی ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: در سال ۹۳ مجتمع گازی پارس جنوبی ۵۳ درصد گاز کشور را تولید می‌کرد و سال ۹۴ میزان تولید این مجتمع به ۵۸ درصد کل گاز تولیدی کشور رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری میزان تولید گاز پارس جنوبی به معادل ۷۵ درصد کل گاز کشور خواهد رسید، اضافه کرد: سال آینده روند توسعه فازهای پارس جنوبی تکمیل می‌شود و حدود ۸۶ درصد گاز کشور در مجتمع گازی پارس جنوبی تولید خواهد شد.

صرفه‌جویی عظیم ارزی در پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به ظرفیت تولید روزانه ۷۲۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین در زمان تکمیل طرح‌های توسعه، بیان کرد: پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پارس جنوبی را با جدیت در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی افزایش قدرت مقاومت در مقابل تهدیدات است و ما نیز باید به گونه‌ای اقدام کنیم که کاهش قیمت و صادرات نفت نتواند به اقتصاد ما ضربه بزند.

حسنی با اشاره به افزایش مستمر میزان تولید در پارس جنوبی، افزود: با کاهش زمان تعمیرات اساسی در سال کذشته موفق شدیم هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی و سودآوری داشته باشیم.

کاهش میزان مشعل‌سوزی در پارس جنوبی

وی به کاهش میزان مشعل‌سوزی در پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: سال ۸۷ میزان فلرینگ در این منطقه ۲.۹ میلیارد مترمکعب بود که در سال ۹۳ به ۷۳۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ میزان مشعل‌سوزی پارس جنوبی به ۴۱۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته است، افزود: این آمار بیانگر کاهش ۴۳ درصدی مشعل‌سوزی طی یک سال است که نقش مهم در بهبود وضعیت زیست‌محیطی داشته است.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع حامی توسعه جنگل‌های حرا است، اضافه کرد: هم‌اکنون میزان رضایت‌مندی جامعه پیرامونی از شرکت مجتمع گازی ۵۸ درصد است که تلاش داریم این میزان را به ۷۵ درصد برسانیم.

افزایش برداشت ایران نسبت به قطر در پارس جنوبی

حسنی یکی از برنامه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی را سبقت گرفتن از کشور قطر در برداشت گاز از میدان گازی مشترک پارس جنوبی عنوان کرد.

وی با تاکید بر لزوم حرکت استان بوشهر در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، گفت: باید نقشه راه پایدار توسعه استان بوشهر بر اساس توسعه صنعت طراحی و تدوین و پیاده‌سازی شود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: در این مجتمع در زمینه دستیابی به خودکفایی و دستاوردهای علمی نیز گام‌های خوبی برداشته است و به نتایج مطلوبی در بخش‌های مختلف رسیده‌ایم.