بجنورد - رییس آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: همزمان با هفته معلم از ۱۰۰ نفر معلم پویا در شهرستان بجنورد تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا معنوی صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت روز معلم اظهار کرد: روز معلم فرصت مناسبی برای معطوف ساختن افکار و نگاه جامعه به حوزه تعلیم و تربیت ومعلم است.

وی گفت: امروز کشورهای توسعه یافته اولویت توسعه یافتگی خود را آموزش و پرورش قرار داده‌اند که این امر باید در کشور و استان مورد توجه قرار گیرد.

معنوی افزود: آموزش و پرورش شهرستان بجنورد به مناسبت روز معلم برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته تا بخشی از زحمات معلمان را از این طریق جبران کند.

وی با اشاره به اجرای برنامه هر مسئول یک ساعت معلم در استان و شهرستان بجنورد اضافه کرد: تاکنون امام جمعه بجنورد، فرماندار این شهرستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه پیام نور، دامپزشکی خراسان شمالی و ...برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

معنوی اظهار کرد: نواختن زنگ سپاس، دیدار با امام جمعه، برپایی نمایشگاه عکس من و معلم، هر معلم یک خاطره، برگزاری یادواره ۲۰ شهید معلم شهرستان بجنورد و ... از جمله این برنامه‌ها است.

وی از تجلیل ۱۰۰نفر معلم پویای شهرستان بجنورد طی هفته معلم خبر داد و افزود: این طرح از ایده‌های خراسان شمالی بود که امسال چندین استان کشور از ایده خراسان شمالی در راستای اجرای طرح معلم پویا، الگو برداری کردند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بجنورد همچنین با اشاره به برخی مشکلات این حوزه اظهار کرد: در حال آموزش و پرورش شهرستان در مقطع متوسطه اول و دوم کمبود نیرو ندارد، بلکه بیشترین مشکلات مربوط به کمبود نیرو در حوزه ابتدایی است.

وی گفت: سال گذشته با کمبود۳۲۰نفر نیرو در حوزه آموزش ابتدایی مواجه بودیم که با جابجایی ها و نقل و انتقالات تا حدود زیادی این مشکل مرتفع شد.

معنوی اظهار کرد: امسال پیش بینی می‌شود حدود۳۵۰نفرمعلم در شهرستان بجنورد بازنشسته شوند، که بیشتر این نیروها در حوزه ابتدایی قرار دارند و این اتفاق می‌تواند مشکلات این بخش را تشدید کند.