رئیس جمهوری برزیل به مناسبت روز جهانی کارگر بودجه خدمات رفاهی را افزایش داد تا با وجود مواجهه با طرح استیضاح و خطر برکناری به طرفدارانش دلگرمی دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تله سور، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل که این روزها با خطر برکناری از مقام خود مواجهه است، از قصد خود برای افزایش ۹ درصدی بودجه برنامه فقرزدایی دولت و همچنین افزایش تسهیلات مسکن دولتی خبر داد.

تصمیم روسف که در مراسم سخنرانی روز جهانی کارگر اعلام شد در واقع هشداری بود مبنی بر اینکه در صورت برکناری از سوی مخالفان، تسهیلات رفاه اجتماعی نیز تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت.

وی در اظهارات خود یادآوری کرد تصمیم احتمالی مجلس سنا برای کنار نهادن وی، راه را برای لغو قوانین کار که در واقع حصار امنی برای محافظت از میلیون ها کارگر بزریلی است، هموار می کند.

چندی پیش، مجلس نمایندگان برزیل با طرح استیضاح روسف موافقت کرد و حال نوبت مجلس سنا است تا درباره این موضوع تصمیم گیری کند. موافقت اکثریت سنا با این طرح به معنای آن خواهد بود که روسف نهایتا تا تاریخ ۱۱ ماه میلادی جاری (می) از مقام خود تعلیق و جایگاهش را به «میشل تمر» معاون رئیس جمهور خواهد سپرد.

نظرسنجی ها حاکی از آن است که احتمالا سنا هم روسف را به دلیل اتهاماتی چون سوء استفاده از بودجه دولتی برای انجام تبلیغات ریاست جمهوری و سوء  استفاده مالی در زمان مدیریت شرکت نفت ملی «پتروبراس» مجرم خواهد شناخت.

تصمیم روسف به افزایش بودجه طرح های رفاه دولتی در حالی انجام می گیرد که آمار ارائه شده در هفته گذشته نشان داد کاهش درآمد حاصل از مالیات، کسری بودجه را بیش از پیش افزایش داده است.

در همین حال، روسف با رد تمامی اتهامات نسبت داده شده به وی، مخالفین را به تلاش برای کودتا و براندازی دولت متهم می کند.