قزوین- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: توجه به اقامه نماز، پرداخت زکات و اطاعت از رسول، رحم خداوند را به همراه خواهد داشت و درهای رحمت الهی را به روی انسان‌ها خواهد گشود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح سه شنبه در جلسه شورای زکات شهرستان البرز که در مسجد امام خمینی (ره) الوند برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن دستور می‌دهد که نماز را به پای دارید و به پای داشتن و اقامه نماز چیز جدایی از نماز خواندن است.

وی با بیان این‌که اقامه نماز در توانایی هر انسانی نیست، تصریح کرد: در کربلا دشمنان اباعبدالله الحسین (ع) هم نماز می‌خواندند اما آن کسی که نماز را اقامه کرد و آن را به پای داشت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان بودند.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: شهدا به تأسی از سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران ایشان جان خود را به کف گرفته و در مسیر اقامه و بر پای داشتن نماز حرکت کردند و در نهایت به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: کسی که تنها نماز می‌خواند و اقامه کننده نماز نیست ممکن است دروغ بگوید، ربا بخورد، ظلم کند، رشوه بگیرد و هر کار خلاف دیگری را نیز مرتکب شود اما اقامه کنندگان نماز از هر نوع خلاف و انحرافی به دورند.

وی گفت: خداوند انسان را پس از سفارش به اقامه نماز به پرداخت زکات و پیروی از دستورات پیغمبر (ص) که همان دستورات خداست سفارش کرده و فرموده تا آن چه که پیغمبر (ص) برای شما آورده را جدی بگیرید و از هر چه ایشان بیزاری کرده شما نیز بیزاری بجوییم.

آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که توجه انسان به ایمان و تقوا مشکلات انسان را برطرف خواهد کرد، تأکید کرد: توجه به اقامه نماز، پرداخت زکات و اطاعت از رسول، رحم خداوند را به همراه خواهد داشت و درهای رحمت الهی را به روی انسان‌ها خواهد گشود.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: در روایات داریم که همه برکات به واسطه وجود حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) است و اگر در جامعه‌ای ایمان و تقوا جدی گرفته نشود و فقرا و نیازمندان مورد توجه قرار نگیرند، به بی‌رحمی خدا دچار خواهد شد.

وی با بیان این‌که همه انسان‌ها چه پولدار و چه فقیر محتاج خداوند هستند، بیان کرد: اگر دکمه‌ای از لباس انسان با پول خمس و زکات باشد، نمازش مورد قبول نبوده و باطل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: فرزندانی که لقمه حلال می‌خورند، به مسجد و نماز علاقه‌مند بوده و با فرزندانی که لقمه حرام خورده‌اند بسیار متفاوت هستند؛ هر چند همانند فرزند نوح که به انحراف رفت این امر مطلق نیست و ممکن است کسی فرزند پیغمبر باشد اما اهل نباشد.