بندر دیر - ۱۰۰ نفر از معلمان، هنرآموزان و كار آفرینان برتر هنرستان كار دانش فارابی، شهرستان دیر در همایشی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه دیر عصر چهارشنبه در همایش جلیل از معلمان، هنرآموزان و كار آفرینان برتر هنرستان كار دانش فارابی دیر گفت: خلاقیت و داشتن روحیه خودباوری مهمترین شاخصه یک ملت کارآفرین است.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی، کارگران را موتور محرکه اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: در تحقق شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» کار و تلاش نقش به سزایی دارد که کارگران نقش‌افرین آن هستند.

وی نقش کارگران را در همه عرصه‌ها بی‌بدیل برشمرد و اظهار داشت: خلاقیت و داشتن روحیه خودباوری مهم‌ترین شاخصه یک ملت کارآفرین است که می‌تواند بر سایر اقتصادهای دنیا موفق‌تر ببیند.

حسینی با بیان اینکه یكی از دست‌آورد مهم انقلاب اسلامی اهمیت دادن به خودباوری جوانان بود، خاطرنشان کرد: حمایت و تجلیل از فعالان بخش‌های تولیدی همچون آیین تجلیل از کارفرمایان کارآفرین نقش بسزایی در نیل به اتکاء ملی و خودباوری ملی ایفا خواهد کرد.

امام جمعه دیر گفت: با اتكا به تلاش و از خود گذشتگی قشر كارگر است كه چرخ سرمایه، تولید و صنعت به حركت درمی‌آید و اگر كارگران را از صنعت و سرمایه جدا كنیم، چیزی از این دو باقی نخواهد ماند.

فعالیت ۱۴ هزار کارگر در شهرستان دیر

رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: کارآفرینی مهم‌ترین مزیت استراتژیک هر کشوری است که می‌خواهد در دنیا حرفی برای گفتن در عرصه‌های اقتصاد و صنعت داشته باشد.

الیاس شه‌دوست با بیان اینکه چهار میلیارد ریال تسهیلات بانكی با سود ۱۴ درصد سال گذشته به ۸۰ نفر برای ایجاد مشاغل خانگی پرداخت شده است، اظهار داشت: در شهرستان دیر بیش از ۱۴ هزار كارگر فعال هستند كه از این تعداد ۷۸۰ كارگر در شركت متانول كاوه كار می‌كنند.

رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی شهرستان دیر از برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر استان به میزبانی این شهرستان، خبر داد و افزود: پیشنهاد برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر استان به میزبانی این شهرستان به اداره كل استان داده شده است و در صورت موافقت اداره کل این جشن در مرکز شهرستان دیر برگزار خواهد شد.