«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد: من با پوتین در مسأله لزوم حفظ حاکمیت ملی سوریه هم‌عقیده هستم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص راهکارهای تقویت روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه به ویژه سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه قطر پس از پایان این دیدار در نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود حاضر شد و در خصوص دیدارش با پوتین گفت: درباره بحران سوریه به طور مفصل با پوتین گفتگو کردم و باید بگویم که با وی در خصوص لزوم حفظ حاکمیت ملی سوریه هم عقیده هست.

عبدالرحمن آل ثانی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در دیدار خود با پوتین همچنین با وی در خصوص راهکارهای حل سیاسی بحران سوریه بحث و تبادل نظر کردم.

از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه سوریه در جریان این نشست خبری تصریح کرد: مسکو با دوحه اختلاف نظرهایی پیرامون بحران سوریه دارد، با این وجود ما در خصوص لزوم حفظ حاکمیت ملی سوریه متفق القول هستیم.

لاوروف همچنین افزود: پوتین در جریان دیدارش با وزیر خارجه قطر بر لزوم تقویت روابط دوجانبه میان مسکو و دوحه تأکید کرد.