مراسم رونمایی از ۲۳۶ عنوان کتاب چاپ اول انتشارات قدیانی که امروز هجدهم اردیبهشت در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حیدری ابهری در مراسم رونمایی از ۲۳۶ عنوان کتاب چاپ اول انتشارات قدیانی که امروز هجدهم اردیبهشت در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد، پرداختن به جهنم را جسارتی برای نویسندگان ادبیات دینی برای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: من در مجموعه «مواظب جریمه خدا باش» به جهنم پرداخته ام؛ چراکه جهنم یکی از پرسش های ذهن کودکان و نوجوانان است.

این نویسنده کودک و نوجوان افزود: باورهای نادرستی درباره جهنم وجود دارد که من در کتاب «مواظب جریمه خدا باش» تلاش کرده ام به زبانی ساده و روان درباره آن توضیح دهم و به تبیین آن بپردازم. از سوی دیگر، از نقل مطالب تکراری پرهیز کردم و جذابیت های داستانی را در نظر گرفتم.

همچنین در این مراسم، از دو مجموعه «خدای ما چه جوریه» و «داستان های دوستی» از سیدمحمد مهاجرانی نیز رونمایی شد.

مهاجرانی بیان کرد: انتشارات قدیانی جزء ناشرانی است که به کیفیت، کمیت و همچنین تنوع آثار توجه می کند و به نویسنده اجازه می دهد خیال‌پردازی‌های خود را داشته باشد.

نویسنده مجموعه «خدای ما چجوریه» همچنین بیان کرد: این مجموعه مشتمل بر ۲۰ جلد است. در هر جلد یکی از ویژگی های خدا بر اساس یک آیه قرآن توضیح داده شده به عبارتی در این مجموعه از ۲۰ ویژگی خدا سخن به میان آمده است.

این نویسنده ادبیات دینی کودک و نوجوان، خداشناسی را چشمه همه فضیلت ها و زیبایی ها دانست و افزود: ما باید کودکان خود را با زبانی ساده و روان با خدا آشنا کنیم، بنابراین یکی از اهداف دیگر نگارش این مجموعه، معرفی خداوند به خردسالان و آموزش روش های خداشناسی به آنان بوده است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه ادبیات کودک به معنی عام و  ادبیات دینی کودکان و نوجوانان به معنای خاص به غنی سازی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: نویسندگان ما باید با منابع علمی و دینی بیشتری آشنا شوند؛ چراکه هر قدر میزان این شناخت بالاتر رود، آثارشان غنی‌تر خواهد شد.

در مراسم رونمایی ۲۳۶ عنوان کتاب چاپ اول انتشارات قدیانی، همچنین یک مجموعه ۱۲ جلدی درباره پیامبر اکرم(ص) نوشته حسین فتاحی معرفی شد.

فتاحی در این مراسم گفت: من در این مجموعه به همه ابعاد زندگی پیامبر(ص) پرداخته و کوشیده ام تا ایشان را نه تنها در جنگ و انجام مراسم عبادی که در همه شئون زندگی با زبانی ساده و روان به کودکان و  نوجوانان معرفی کنم، برای مثال آورده ام که رفتار پیامبر(ص) با کودکان و با همسایه‌هاشان چگونه بوده است.

نویسنده مجموعه «پیامبران» افزود: من در مجموعه داستان هایی که درباره پیامبر اکرم(ص) نوشته ام، تنها به ارائه اطلاعات صرف به بچه ها نپرداخته ام. به عبارتی کودکان و نوجوانان با یک اثر پژوهشی روبه‌رو نیستند بلکه آنها یک اثر داستانی می خوانند که در قالب داستان با پیامبر اکرم(ص) آشنا می شوند.

مژگان شیخی نیز به بازنویسی متون کهن پرداخته بود. او در یکی از مجموعه های خود به بازنویسی ۱۲ قصه از داستان های زندگی خواجه نصیرالدین طوسی و در یکی دیگر از بازنویسی‌های خود به روایت داستان هایی از تذکرة‌الاولیا پرداخته‌ است.

شیخی، ادبیات کهن را بسیار غنی دانست و افزود: ادبیات کهن سرزمین ما بسیار غنی و ارزشمند است و من تلاش کرده ام تا در این دو مجموعه به بخش هایی از ادبیات فارسی توجه کنم.