«دونالد ترامپ» با دیگر رقیب جمهوریخواه خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سایر رهبران کنگره دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» و «پائول رایان»، دو نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا روز پنجشنبه با حضور دیگر رهبران کنگره با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

دفتر «رایان»، با انتشار این خبر هدف از ملاقات یاد شده را تلاش برای متحد کردن جبهه جمهوریخواهان در انتخابات پیش رو عنوان کرده است.

«ترامپ» همچنین در این دیدار که در کپیتال هیل برگزار خواهد شد، قرار است با سایر رهبران کنگره نیز دیدار کند.

رویترز، هدف اصلی این دیدار مذاکره میان رهبران جمهوریخواهان کنگره با «ترامپ» را کاهش رفتار تهاجمی وی و درخواست از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای کاهش حملات لفظی خود عنوان کرده است.

اما به گفته کارشناسان سیاسی، هدف «رایان»، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا و دیگر نامزد جمهوریخواهان از این دیدار چیز دیگری است.

«لاری ساباتو»، رئیس دانشگاه ویرجینیا معتقد است «رایان» در این دیدار به دنبال تضمین آینده سیاسی خود است.

گفتنی است، «پائول رایان» ۴۶ ساله در کمپینی که سال ۲۰۱۲ برای تعیین معاونت ریاست جمهوری احتمالی «میت رامنی»، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیشین آمریکا شکست خورد. به گفته این استاد دانشگاه، «رایان» در این دوره نیز معتقد است «ترامپ» پیروز انتخابات آمریکا خواهد بود. به همین علت وی به دنبال نزدیک کردن خود به این نامزد ریاست جمهوری است، در عین حال فاصله خود را نیز با وی حفظ می کند.