ارتش رژيم صهيونيستي شب گذشته و امروز مناطق مختلف لبنان را هدف حملات هوايي و زميني خود قرار داده و تعدادي از شهروندان لبناني را شهيد يا زخمي كردند و مبارزان حزب الله نيز چند نظامي صهيونيست را كشته و دو دستگاه تانك را منهدم كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، نيروهاي انتظامي لبنان اعلام كردند كه جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي بامداد امروز مناطق شمالي، شرقي و مركزي لبنان را به شدت بمباران كردند و در اين حملات خانه ها، پل ها و چندين جاده هدف قرار گرفت.

اين منابع افزودند كه جنگنده هاي اسرائيلي سه بار به منطقه عكار در مرز شمالي لبنان با سوريه حمله و چند جاده و پل عرقا را هدف قرار دادند. اين پل هفته گذشته در حملات هوايي اشغالگران به كلي منهدم شده بود.

هواپيماهاي اسرائيلي همچنين تانكرهاي حامل سوخت در نزديك مرز سوريه را منهدم كردند.

گفتني است پنج غيرنظامي نيز ديشب بر اثر حملات ارتش اسرائيل به يك كاروان شامل 11تانكر سوخت رسان و سه كاميون ديگر در همين منطقه به شهادت رسيدند.

هواپيماهاي اسرائيلي بامداد امروز همچنين جاده منتهي به شهر الهرمل در نزديك مرز لبنان با سوريه را  بمباران كردند.

نيروهاي انتظامي لبنان گفتند كه ارتش رژيم صهيونيستي با منهدم كردن يك خانه چهار طبقه در شهر مشغره در جنوب دشت بقاع لبنان، يك عضو حزب الله لبنان، همسر و پنج فرزندش را به شهادت رساندند.

ارتش رژيم اشغالگر قدس امروز همچنين به تهاجم خود به جنوب لبنان ادامه داد و براي اولين بار با گلوله باران اردوگاه پناهندگان فلسطيني عين الحلوه  دو فلسطيني را شهيد و هشت تن ديگر از جمله پنج كودك را زخمي كرد.

به گفته منابع فلسطيني، در اين حمله مركز وابسته به منير المقدح يكي از رهبران جنبش فتح و نيز اطراف خانه وي دراردوگاه هدف اصابت موشك يا گلوله سنگين قرار گرفته است.

اردوگاه عين الحلوه بزرگترين اردوگاه فلسطيني در لبنان است كه 50هزار فلسطيني در آن به سر مي برند.

جنگنده هاي ارتش اسرائيل سه شنبه شب حملات جديدي را به مرز لبنان با سوريه انجام دادند كه به شهادت پنج راننده كاميون منجر شد و اين جنگنده ها همچنين ناحيه جنوبي بيروت (ضاحيه) را بمباران كردند.

ارتش رژيم صهيونيستي پيشتر ،شش شهروند فلسطيني را در شهرك الغازيه در جنوب شرقي صيدا در جنوب لبنان و يك نفر ديگر را در جنوب اين كشور به شهادت رساند.

در همين حال، يك منبع اسرائيلي اذعان كرد كه دو نظامي اين رژيم در جريان تبادل آتش با مبارزان لبناني در منطقه مرزي جنوب لبنان زخمي شده اند، اما حزب الله اعلام كرد كه شش نظامي صهيونيست را كشته يا زخمي كرده است.

برپايه اين گزارش، پيشتر نيز دو  نظامي اسرائيلي در درگيري با مبارزان حزب الله در منطقه مرزي جنوب لبنان با فلسطين اشغالي كشته و پنج نفر ديگر زخمي شدند.

يك سخنگوي ارتش اسرائيل نيز امروز اعتراف كرد كه دونظامي اسرائيلي در جريان درگيري با مبارزان حزب الله در شهرك بنت جبيل در منطقه مرزي جنوب لبنان كشته شده اند. 

در همين حال، حزب الله لبنان در بيانيه اي اعلام كرد كه در جريان درگيريهاي شديد سه شنبه شب با اشغالگران در جنوب لبنان دو دستگاه تانك اسرائيلي را منهدم و تلفاتي را به صهيونيست ها وارد كرده اند.

اين بيانيه خاطرنشان كرد: يك يگان بزرگ زرهي اسرائيل قصد پيشروي از چند محور به داخل  شهرك ميس الجبل در منطقه مرزي جنوب لبنان با فلسطين اشغالي را داشت كه مبارزان حزب الله به مقابله با آنها پرداخته و دو دستگاه تانك ميركاوا و يك دستگاه بلدوزر اين رژيم را منهدم كردند.

اين درحاليست كه قرار است امروز كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي درباره پيشنهاد گسترش دامنه عمليات نظامي اين رژيم در جنوب لبنان تشكيل جلسه دهد.