در دو تالار نمایشی و به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی نقالی و شاهنامه‌خوانی «سوگنامه باستان» اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «سوگنامه باستان» در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز بزرگداشت حكیم توس، فردوسی بزرگ توسط داریوش نصیری در تالار محراب و تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

داریوش نصیری در مقام نویسنده، كارگردان و نقال، نمایش «سوگنامه باستان» را با تكیه بر شیوه‌های نقالی و شاهنامه‌خوانی در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی در تالار محراب و تماشاخانه سنگلج به صحنه خواهد برد.

این نمایش پیش از این در جشنواره بین‌المللی تئاتر در كشور ارمنستان اجرا و موفق به كسب رتبه شده بود. «سوگنامه باستان» كه یکی از تراژدی‌های بزرگ شاهنامه و از داستان‌های زیبا و شگفت‌انگیز رستم پهلوان ایران‌زمین است با شیوه نمایش‌های ایرانی به اجرا درمی‌آید.

نویسنده، كارگردان و نقال این اثر نمایشی داریوش نصیری است و دیگر عوامل اجرا عبارتند از: شهره زراعتیان دستیار كارگردان و مدیر هماهنگی، سینا نورایی طراح پوستر و بروشور احمدرضا حجارزاده مدیر روابط‌ عمومی.

داریوش نصیری، مدرس و مدیر گروه رشته بازیگری در دانشگاه جامع علمی و كاربردی است و در كارنامه هنری خود سابقه كارگردانی، بازیگری و نویسندگی آثاری مانند موسیقی ـ نمایش «تراژدی رستم و سهراب»، قطعه اركسترال فتح، قطعه اركسترال ظهور، قوانین شهروندی، مجلس سهراب‌كُشی، گذشت، نام من ایران و موارد دیگری را ثبت كرده است.

تماشای نمایش «سوگنامه باستان» در روزهای یادشده رایگان و برای عموم دوست‌داران نقالی و شاهنامه‌خوانی آزاد خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روزهای پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۲۰ به تالار محراب و جمعه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۹ به تماشاخانه سنگلج مراجعه كنند.