رمضان‌علی حیدری خلیلی دبیر کارگروه مشترک مالیاتی سینما عنوان کرد سینماگران برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی باید اظهارنامه‌های خود را تا پایان خرداد امسال تکمیل و ارایه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کارگروه مشترک مالیاتی سینما در سال ۱۳۹۵ با حضور نمایندگان خانه سینما، سازمان امور مالیاتی و سازمان سینمایی و با هدف هماهنگی و برنامه‌ریزی برای استقرار کارشناسان مالیاتی در خانه سینما به منظور راهنمایی سینماگران برای تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی برگزار شد.

رمضان‌علی حیدری خلیلی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و دبیر کارگروه مشترک مالیاتی سینما در این جلسه گفت: سازمان مالیاتی کشور آخرین مهلت برای تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی را تا پایان خرداد تعیین کرده است و شرط بهره‌مندی از معافیت مالیاتی موضوع بند (ل)، ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم ارایه اظهارنامه مالیاتی است. تلاش می‌شود تا با اطلاع رسانی مناسب و ایجاد شرایط فنی در خانه سینما سینماگران بتوانند با مراجعه به خانه خودشان با مشورت و راهنمایی کارشناسان مالیاتی، اظهارنامه‌های خود را تکمیل و ارایه کنند.

وی ادامه داد: دوره آموزشی یک روزه برای ۶ نفر از نمایندگان خانه سینما توسط اداره کل امور مالیاتی استان و شهر تهران برگزار شده و سازمان مالیاتی با اختصاصIP  به خانه سینما زمینه و شرایط مناسب را برای ارایه خدمات به سینماگران جهت تکمیل اظهارنامه مالیاتی فراهم خواهد کرد.

وی از همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر به ویژه سینماگران خواست تا برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی نسبت به تکمیل و ارایه اظهارنامه مالیاتی در خرداد امسال اقدام کنند.

کارگروه مشترک مالیاتی سینما با حضور حیدری خلیلی، محمد علیزاده اهوازی و فرشته طائرپور در محل دبیرخانه این کارگروه مستقر در معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی تشکیل شد.