مهدی فردقادری می‌گوید به جای برگزاری جشنواره‌های متعدد در زمینه فیلم کوتاه یک جشنواره قدرتمند داشته باشیم و مابقی بودجه‌ها در چرخه تولید به کار گرفته شود.

به مناسبت فرارسيدن روز ملی جوان انجمن سينماي جوانان ايران جشن سينماي جوان را در سالن سوره حوزه هنري برگزار مي‌كند که در این مراسم فرصت ارائه مطالبات سینماگران با حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و دیگر مدیران این سازمان فراهم می‌شود در همین رابطه مهدی فردقادری از فیلسازان پر کار عرصه فیلم‌ کوتاه درباره مهم‌ترین مطالبات فیلمسازان این عرصه از سازمان سینمایی به خبرنگار مهر گفت: در سال گذشته برخلاف دوره‌های قبل فیلم کوتاه چندان جدی گرفته نشد و به دلیل کمبود بودجه تولید بسیاری از آثار به مشکل برخورد کرد.

وی افزود: به نظر من به‌جای تمرکز بر برگزاری چندین و چند جشنواره با موضوعات مختلف، باید یک جشنواره با کیفیت خوب برپا کرد و هزینه برپایی دیگر جشنواره‌ها را به مقوله تولید اختصاص داد.

کارگردان فیلم کوتاه «ماجرای یک شب بارانی» در ادامه بهترین نوع سرمایه‌گذاری دولت را طراحی شرایطی برای اکران این گونه فیلم‌ها خواند و گفت: پس از سال‌ها تجربه در ساخت فیلم کوتاه به جرات می‌گویم که این گونه از فیلم‌ها نیز می‌توانند درآمدزا باشند. به نظرم حجت ‌الله ایوبی به عنوان مسئول صنعت سینمای کشور می‌تواند با برنامه‌ریزی و صرف هزینه‌، شرایط را برای اکران فیلم‌های کوتاه فراهم آورد.

کارگردان فیلم کوتاه «روایت آینه‌ای داستان‌های ساده» ادامه داد: علیرغم تمام سوابق درخشان فیلم کوتاه در ایران اکنون این فیلم‌ها به عنوان کالای فرهنگی در میان عامه مردم شناخته نمی‌شوند و این مشکل بزرگی برای فیلمسازان است.

فردقادری همچنین بر لزوم تعامل رییس سازمان سینمایی کشور با سازمان صدا و سیما برای پخش درست و هدفمند فیلم‌های کوتاه از تلویزیون نیز تاکید کرد و گفت: اکنون صدا و سیمای ایران بدون پرداخت هیچگونه وجهی فیلم‌های کوتاه را پخش می‌کند و به نظر می‌رسد که فیلمسازان کوتاه نیز با این شرایط نابسامان کنار آمده‌اند. به نظرم آقای ایوبی می‌تواند با تعامل با صدا و سیما امکان نمایش فیلم‌ها با پرداخت حق پخش به فیلمسازان را فراهم کند.

کارگردان فیلم کوتاه «دایره‌های معکوس» تعامل سازمان سینمایی با موسسه رسانه‌های تصویری برای پخش فیلم‌های کوتاه را نیز راه‌حلی سازنده خواند و اشاره کرد: در بسیاری از فیلم‌های کوتاه داستانی بازیگران حرفه‌ای سینما به ایفای نقش پرداخته‌اند بنابراین این دست از آثار نیز می‌توانند نظر مخاطب عام را جلب کنند. اگر رییس سازمان سینمایی کشور بتواند با تعامل با موسسه رسانه‌های تصویری شرایطی را برای پخش فیلم کوتاه در این موسسه فراهم آورد کمک بزرگی به فیلمسازان فیلم کوتاه کرده است.

فردقادری در پایان گفت: در اکثر جشنواره‌های فیلم کوتاه در سراسر جهان برای نمایش فیلم‌ها بلیت فروشی می‌شود و از طریق آن حق پخش به فیلمسازان داده می‌شود. در ایران به دلیل تعدد جشنواره‌های فیلم کوتاه این مهم نادیده گرفته می‌شود که باید برای آن فکری کرد.