تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

«جشن سینمای جوان» به مناسبت فرا رسیدن روز ملی جوان امروز در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ مراسم «جشن سینمای جوان» با حضور حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، جمع کثیری از مدیران سینمایی و چهره‌های برجسته سینمایی ایران و همچنین فیلمسازان فیلم کوتاه در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

تقدیر از خانه کتاب، شبکه مستند سیما، مهدی بوستانی نویسنده کتاب «بلندای فیلم کوتاه»، هفت فیلمساز پرافتخار سینمای جوان در سال ۹۴، نمایش فیلم کوتاه «کات» به کارگردانی رضا جمالی از تولیدات انجمن سینمای جوانان اردبیل و دیدار صمیمانه فیلمسازان فیلم کوتاه با حجت‌الله ایوبی از جمله برنامه‌هایی است که در طی این جشن برگزار می شود.

فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران که با انتشار دعوت‌نامه‌ای در فضای رسانه‌ای از همه فیلمسازان و دست‌اندرکاران فیلم کوتاه برای حضور در این مراسم دعوت کرده است با خطاب سال ۹۵ با عنوان «سال ۹۵، سال سینمای جوان» ضمن دیدار فیلمسازان فیلم کوتاه با رییس سازمان سینمایی در جریان این جشن، خبر از توجه و حمایت ویژه ریاست سازمان سینمایی در سال جاری به حوزه فیلم کوتاه داده است.

در متن این دعوتنامه آمده است:

«سال ۹۵، سال سینمای جوان است و با توجه بر تمرکز ویژه ریاست محترم سازمان سینمایی به فیلم کوتاه در سال پیش رو می‌توان با امیدواری به آینده نگاه کرد. من مطمئن هستم اتفاقات سال ۹۵ برای فیلم کوتاه در تاریخ سینمای ایران ماندگار خواهد شد. همان‌طور که حمایت سازمان سینمایی در سال گذشته باعث حضور موفق و پررنگ‌تر فیلم کوتاه در سطح ملی و جهانی شد ادامه این روند در سال ۹۵ به شکل گسترده‌تری نوید موفقیت‌های بیشتری را می‌دهد.

حضور فیلمسازان فیلم کوتاه در رویداد ۲۷ اردیبهشت نشانگر توان، ظرفیت‌ها و انرژی جوانان سینمای ملی ماست که امیدواریم در آینده انشالله همچنان شاهد بالندگی و افتخار آفرینی بیشترشان باشیم.»