مشهد-رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشهد گفت:عدم مدیریت صحیح اقتصادزیارت، سودجویی دلالان از زائران را در پی خواهد داشت که این موجب متضرر شدن و ایجاد ذهنیت منفی زائر از مردم مشهد خواهد بود.

حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حضور میلیونی زائران و گردشگران در مشهد سبب رونق اقتصاد زیارت در مشهد شده است ولی متسافانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی شود.

وی اضافه کرد:  عدم مدیریت صحیح اقتصاد زیارت سود جویی دلالان از زائران را در پی خواهد داشت که این موجب متضرر شدن زائر و ذهنیت منفی زائر از مردم مشهد خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی اقتصاد زیارت است و شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشورکه سالانه پذیرای میلیون ها زائر و گردشگر است از ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه اقتصاد زائر برخوردار است که باید از این ظرفیت ها در چرخه تولید بهره ببریم.

وی تصریح کرد: با بهره گیری از این ظرفیت ها در چرخه تولید با مدیریت صحیح، بخش عمده ای از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم مرتفع می شود در غیر این صورت درآمدی که از زائر کسب می شود به صورت ناعادلانه در جیب تعدادی افراد خاص می شود.

فاطمی ارفع با بیان اینکه باید از آورده زائر در تولید داخلی و افزایش ظرفیت مشهد استفاده کرد گفت: یکی از ظرفیت های شهر مشهد سوغات زائر است، زائرانی که به مشهد مقدس سفر می کنند باید سوغاتی را خریداری کنند که شانیت امام رضا(ع) را داشته باشد و برای این منظور سهم فرهنگ در سوغات زائر را باید افزایش داد.