رئیس حزب المشرق لبنان اعلام کرد که برخی کشورهای عربی در دام فتنه رژیم صهیونیستی افتاده اند و بعضی جریان ها در لبنان در حال حاضر به دنبال تکرار اتهامات خود علیه عماد مغنیه هستند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- سمیه خمارباقی: حزب الله لبنان با صدور بیانیه از از شهادت مصطفی بدرالدین به دنبال وقوع انفجاری مهیب در یک مرکز این گروه در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق خبر داد.

مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در سال ۱۹۶۱ چشم به جهان گشود. او از همان دوران ابتدایی پیوستنش به جبهه مقاومت در لبنان سرسختانه به مقابله با جبهه مقابل یعنی رژیم صهیونیستی پرداخت. پس از اشغال کویت توسط صدام معدوم، تَنی چند از اعضای مقاومت از جمله شهید مصطفی بدرالدین در زندان کویت گرفتار شدند. وی از سال ۱۹۸۳ تا اوایل سال ۱۹۹۰ در زندان کویت اسیر بود.

شهید بدرالدین پس پایان دوران اسارت و آزادی از زندان کویت بار دیگر به لبنان بازگشت تا در جبهه نبرد حق علیه باطل نقش آفرینی کند. وی قصد داشت تا پس از آزادی از زندان کویت فرماندهی نیروهایی را که برای آزادسازی جنوب لبنان از اشغال صهیونیستها آموزش می دیدند، بر عهده گیرد. به مناسب شهادت مصطفی بدرالدین گفتگویی را با «رودریک الخوری» رئیس حزب مسیحی «المشرق» لبنان انجام دادیم که مشروح آن از نظر می گذرد:

*دلایل ترور مصطفی بدرالدین فرمانده ارشد حزب الله لبنان را در این برهه زمانی در چه می دانید؟

دلایل ترور رهبران مقاومت کاملا واضح و آشکار است. این مسئله ناشی از شرایط کنونی نیست بلکه به خاطر طبیعت مقاومت است، در طول تاریخ، راه پیروزی همواره مملوء از ایثار، فداکاری و شهادت بوده است. آیا تا به حال شنیده اید پیروزی بدون مقاومت و شهادت امکان داشته باشد؟ هرگز چرا که مقاومت با ایثار و از خودگذشتگی درآمیخته است لذا در شرایط کنونی و در تمامی زمان ها، وجود شهدا بیانگر این است که مقاومت همچنان وجود دارد و به شرکتی که تجارت می کند تبدیل نشده است. مقاومت همواره در مسیر صحیح خود یعنی مسیر شرف و فداکاری و نه خرید و فروش و تجارت قرار دارد.

*شهادت مصطفی بدرالدین چه تاثیری بر مقاومت حزب الله خواهد داشت؟

به نظر می رسد گروه های مسلح در سوریه با نقض آتش بس در حلب و در پی فشارهایی که بر آنها اعمال شد قصد دارند درگیری را به مکان دیگری در سوریه بکشانند و پیروزی های خیالی برای خود کسب کنند، اما در مورد تاثیر شهادت مصطفی بدرالدین بر مقاومت باید گفت که شهادت وی عزم و اراده در راه مبارزه و مقاومت تا پیروزی نهایی را افزایش خواهد داد. ما مسیحیان در طول تاریخ در معرض ظلم و ستم بسیاری قرار گرفتیم. شهادت ما را از مسیر خود منحرف نکرد بلکه بالعکس قوای ما را شدت بخشید. شهدای ما سمبل مقاومت و اتحاد ما هستند لذا هر بار که خبر شهادت کسی را می شنویم خدا را شکر می کنیم زیرا پافشاری ما را در مقاومت افزایش می دهد.

*عربستان سعودی و شورای همکاری خلیج فارس حزب الله را یک گروه تروریستی معرفی کرده اند این امر به نفع چه کسانی در جهان است؟

درج نام حزب الله در فهرست گروه ها و سازمان های تروریستی تنها به نفع تکفیری ها و رژیم صهیونیستی در جهان است، حتی ملت های غربی نیز از چنین اقدامی ناراضی هستند و با اقدامات حزب الله در مقابله با گروه های تکفیری در سوریه موافق هستند. من دوستان زیادی در سازمان ها و انجمن های مختلف در اروپا دارم که هیچکدام از تروریستی نامیدن حزب الله خرسند نیستند، آنها حتی با ایران نیز دشمنی ندارند. در حقیقت دشمن ایران تنها صهیونیست ها هستند. برخی سرمایه داران غربی حامی رژیم صهیونیستی هستند و متاسفانه برخی از کشورهای عربی نیز در دامن فتنه ای قرار دارند که صهیونیست ها در ورای آن هستند. احیانا ملت ها نیز از این فتنه آگاه نیستند.

*برخی رسانه های گروهی وابسته به جریان المستقبل در لبنان مصطفی بدرالدین را قاتل «رفیق الحریری» معرفی کردند در این رابطه چه نظری دارید؟

رسانه های گروهی با این تحلیل های سخیف خود را مضحکه کرده اند. هر بار که کسی از اعضای حزب الله به شهادت رسیده است اعلام کرده اند که وی قاتل «رفیق الحریری» بوده است، ما در شهادت عماد مغنیه و دیگر شهدای حزب الله نیز شاهد تکرار چنین اتهامی بودیم، رسانه ها باید در اخبار و تحلیل های خود صادق باشند تا ما آن را باور کنیم.

من گمان نمی کنم ترور حریری به دست حزب الله صورت گرفته است زیرا حزب الله مثل همه ما می دانست ترور رفیق الحریری به نفع تکفیری ها خواهد بود. چه کسی از کشتن حریری سود می برد؟ تکفیری ها یعنی کسانی که تلاش می کنند رهبری اهل تسنن را برعهده بگیرند و ترکیه در ورای آنها قرار دارد. این کشور می خواهد امپراتوری اهل تسنن را به منطقه بازگرداند لذا برای تحقق این امر مقدماتی لازم است که ترور رهبران اهل تسنن یکی از این مقدمات محسوب می شود. ما شاهد این موضوع در مصر، تونس و اکنون در سوریه و لبنان بوده ایم.