کرمان - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از برگزاری کنگره ۱۳۸ شهید طلبه و روحانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسنی سعدی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور ۶۵ هزار روحانی در دوران دفاع مقدس گفت: از این تعداد پنج هزار و ۴۰۰ نفر به مقام شهادت نائل شدند.

وی از برگزاری کنگره ۱۳۸ شهید طلبه و روحانی در استان کرمان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد و افزود: میانگین شهدای طلبه و روحانی کرمان شش برابر شهدای سایر اقشار است.

وی با اشاره به لزوم بیان دلاوری ها و ایثارگی های رزمندگان برای نسل جوان، تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران است و دشمن بعد از این پیروزی خرمشهر را با خفت و خواری ترک کرد.

حسنی سعدی گفت: در عملیات بیت المقدس ۲۰۷ نفر از رزمندگان به شهادت رسیدند که از آن جمله می توان به شهید حمید عرب نژاد، تقی ابوسعیدی، میثم افغانی، شهید دادبین و حمید چریک اشاره کرد.

وی عنوان کرد: در این ایام برنامه هایی مانند نمایش عکس دفاع مقدس، بازدید از خانواده های شهدا، برگزاری همایش پیاده روی از تخت دریاقلی بیگ تا گلزار شهدا و گلباران مزار شهدای عملیات بیت المقدس برپا می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان یادآور شد: همایش تجلیل از همسران ۳۰۰ جانباز متوفی کرمانی در این ایام برگزار می شود.