یک دیپلمات با سابقه کشورمان گفت: اروپایی ها به ما خوش بین و علاقمند به بر قراری روابط تجاری هستند و مسئله تنها امریکا هراسی است که باید حل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل ظهره وند در برنامه رادیویی «رویداد» اظهار داشت: اروپایی ها به ما خوش بین و علاقمند به برقراری روابط تجاری هستند و مسئله تنها امریکا هراسی است که باید حل شود.

ابوالفضل ظهره وند با اشاره به سفرهای متعدد مقامات اروپایی به تهران، گفت: موضوع نه مسئله ایران هراسی بلکه ناظر بر مسئله امریکا هراسی است و برخی ادعا می کنند برجام، ایران هراسی را از بین برد درحالی که در مقطعی که تحریم ها جدی نشده بود، اروپایی ها بطور غیر آشکار با ایران کار می کردند.

وی ادامه داد: نقش امریکایی ها بسیار مخرب است و دست اروپاییان نیز زیر ساطور امریکاست چون هم مسئله امنیتی آن ها و هم روابط اقتصادی آن ها به امریکا مربوط می شود.

ظهره وند گفت: ما می بایست از ابتدا توجه می کردیم که امریکایی ها قابل اعتماد نیستند و توافق با این ها روی کاغذ منتج به نتیجه نخواهد شد و همانند آن ها باید تضمین های عینی را [مد نظر] می داشتیم.

وی افزود: اروپایی ها به ما خوش بین و علاقمند به روابط تجاری هستند و مسئله تنها امریکا هراسی است که باید حل شود.

ظهره وند با اشاره به امتیاز گیری های بی شمار امریکایی ها از برجام تصریح کرد: برجام ادامه خواهد داشت و حتی ترامپ [در صورت کسب عنوان ریاست جمهوری امریکا] زیر برجام نخواهد زد و تنها نوع مدیریت آن ممکن است تغییر کند.

وی در پایان گفت: ما می بایست روی امریکایی ها اعمال فشار روانی و تبلیغاتی داشته باشیم و نشان دهیم که قابل اعتماد نیستند و روی وجاهت نداشته امریکا، مانور دهیم.